Lukkinen wroteTrots Oscar Sundhs bejublade säsongsinledning har han endast mäktat med 1+0 på åtta matcher och är samtidigt -3. Även när killen är bra är han långt ifrån effektiv. Jag skulle inte gråta om han är den som är tänkt att lämna.
Sundh har -3 på 8 matcher och 1 p. Sjögren har -3 på 6 matcher och 2p, 20 sek mer speltid/match. Skall han också gå då? Rätta mig om jag har fel men Sundhs roll är väl inte att vara en riktig poängmaskin i top 2? Han bidrar många gånger med en nagel i ögat på motståndarna som många andra inte har mäktat med att göra i vår laguppsättning.
Gillar all lek med tanken på att Salle skall bli en regäl tillgång i höst. Känns som att det är mycket känslor inblandade i de åsikterna och desto mindre kalla fakta. Vi skall nog inte sätta upp förväntningarna för högt, han får gärna överraska istället!
Men när det kommer till kritan så vill jag att den som har högst lön i förhållande till vad man bidrar med, inte vad man kan tänkas komma att bidra med efter nyår, av herrarna Kent/Sundh/Salle skall gå till förmån för en bra back.
Å andra sidan när Sjögren är tillbaks om tre veckor så kan vi väl lägga Sundh på operationsbordet istället så får försäkringskassan ta hand om honom när han rehabtränar sin armbåge? När han väl är tillbaka så har vi garanterat ett par skador vad säsongen lider. Skulle vi inte ha några skador då så är det väl läge att skeppa någon helt enkelt.