Lukkinen wroteStort misstag att göra sig av med Hultström. Detta tror jag tyvärr att vi kommer få ångra. Bittert.
Ska bli intressant att följa om Hultström blir ännu en bortspilld talang i LHC som blommar ut någon annanstans, kanske i stil med Johan Fransson, vem vet... Efter att ha lagt 7 år på att fostra Hultström så ger clubben alltså upp och ger sig av med en 21-åring alltså. Samma ålder som Nermark som nu snittar över 1 poäng per match i allsvenskan och ligger på femte plats i hela poängligan. Jag skulle inte förvåna mig om båda dom spelarna har betydande roller i något SHL lag inom 3 års tid. Och det är i 26-27 års ålder som hockeyspelare brukar vara som bäst, sin peak i karriären. 21 är ingen ålder på en häst... To be continue!
Får bara hoppas att detta är en tanke att lossa lite löneutrymme för att värva Tallinder eller en back med liknande kvalitè! Det behövs. Speciellt om backar som Mange, Junland, Rahmi och Matheson inte spelar upp sig rejält framöver, vi behöver att dom alla håller samma klass denna säsong som de gjorde mot slutet av förra.