köttet wroteOch nu när jag skrivit det så kommer han antagligen vinna backarnas poängliga nästa säsong...
Mer sannolikt att han inte utvecklas alls och blir publikens hackkyckling i år igen. Eller hackkyckling… han förtjänade ju det i år, men du fattar vad jag menar. 8)
Jag har faktiskt också undrat över kostnaden för Weinis. Skönt att få det uträtt. Kan han inte bara meddela att han lägger av också så vi slipper leva med den där sista lilla ovissheten? Men jag antar att vi i realiteten redan vet, och är han inte med på första försäsongsträningen så är det ju definitivt. Tråkigt.
Lukkinen wroteDet nya tvåårskontraktet han skrev var INTE till samma peng som första året. Fler sådana situationer har lett till att det inte finns några Weinispengar kvar att ta in megastjärnor för.
Men vi frigör väl hyfsat med deg när Hjalmarsson och Bäckman drar? Blir vi av med Grillfors kontrakt också, samt att Himelfarb och Little går på ett ut så borde det finnas utrymme till förbättringar. Känslan är att Sundh och Salmonsson är de som presterar sämst i förhållande till sin lön. Kanske även Junland, som Köttet var inne på.
Högberg (stor tät sensationsmålvakt), Arlbrandt (näst bästa poängörare genom tiderna), Dahlström (stor stabil SHL-back), McDonell (kaptensämne med nyttiga egenskaper på isen) och Sebbe (världens bästa Karlsson) borde vara väldigt lönsamma - hockey per krona - för oss nästa säsong.
Sjögren, Kolarik, Almtorp(ska vara billig), Matheson, Rahimi och Mange levererar som man kan förvänta sig.
Övriga har MYCKET att bevisa.