Fy fan, nu har även jag tröttnat på det här. Det finns så stora problem på så många områden. Var ska man börja? Vi har en målvakt som släpper returer på ALLT, idag tycker jag försvaret gjorde ett någorlunda bra jobb med rensandet med det blev ju nästan larvigt. Vi har en annan målvakt som inte släpper returer men istället bjussar på någon form av groda varje match - Just nu så föredrar jag grodmålvakten. Och när jag tänker på det så hade han ju faktiskt en annan reptil målad på sin mask för ett tag sedan.
Försvaret är helt enkelt för dåligt. Både som ett gemensamt försvar och individuellt. Som jag tidigare har avhandlat så vill jag behålla Rahimi (som gör en kanonmatch idag), Mange och Junland. Matheson ger ett stabilt intryck och tydligen har han även bra plus/minus. Jeppe får fan skärpa sig!
Anfallet är för tafatt, karaktärslöst osv. Det är jävligt märkligt att en panikvärvad kanadick som inte lirat hockey sen i våras, en annan kanadick som kommit tillbaka från en tung säsong och en knäskada och en amerikan just nu är våra tre bästa forwards. Den sistnämnda kanske dessutom är seriens bästa målskytt. Hur ska vi utnyttja en sådan här spelare på bästa sätt? - Jo, genom att sätta honom i en kedja med just nu värdelösa Almtorp och Salmonsson. Hallå?!?! Man kanske ska spela dessa transatlanter tillsammans som man gjorde i ett byte i dag, då blev det farligt direkt! Eller varför inte mixa upp dessa tre transatlanter med Hjalmarsson-Sjögren-Arlbrandt. På något sätt måste ju dessa sex spelare bilda de två förstakedjorna, allt annat är bortom mitt förstånd. Det kanske inte hjälper den obefintliga karaktären, men vi borde i allafall få två vettiga kedjor.
Nu ska jag betala räkningar vilket jag kan känna är en rätt så trevlig sysselsättning efter att ha sett den här skiten.
Tjena!