Rob SHL.se har serverproblem, så kan ej dra igång matchtråden likt tidigare. Pettersson går in med Rahimi då Junland har drabbats av en bristning i ljumsken. Fem raka förluster för Skellefteå, blir det en sjätte? Kom igen Cluben!
bloodandashes Jag börjar bli mer och mer trött på den här säsongen. LHC har chansen nu att verkligen visa att man vill ta sig upp till topp 6. En av få hemmamatcher av de matcher som återstår av serien. Kan man inte kriga till sig 3 poäng mot SAIK så är jag ganska övertygad om att LHC slutar 9-10. Vår enda räddning då är att HV går framåt och att LHC får möta Leksand för att spela om sista platsen i slutspelet. Där kommer då med all säkerhet SAIK vänta som motstånd och LHC kanske lyckas knipa 1 eller 2 vinter innan man åker ur. Så…. nu är det fan dags att visa vad det här laget går för!
Malkin Känner som du, Blood, för mig är den här matchen en vattendelare. Den här matchen ska fan vinnas, det ska synas hur mycket den betyder för LHC. Har en konstig känsla, är nästan irriterad innan matchen.
KJS Som nån/några andra varit inne på i andra trådar, LHC är laget man vänder negativa trender mot och man gör det med besked. Jag tror vi kommer åka på en räjäl torsk idag. 1-4
Hockeytröjan Malkin wroteKänner som du, Blood, för mig är den här matchen en vattendelare. Den här matchen ska fan vinnas, det ska synas hur mycket den betyder för LHC. Har en konstig känsla, är nästan irriterad innan matchen. Ja visst är det märkligt. Alfies tips på 6-1 eller 1-6 skulle ju i vilken annan match som helst framstå som riktigt udda. Men med det här laget känns det fullt rimligt. Det är väl kanske därför man är lite irriterad redan nu. I år har laget gång på gång visat prov på dålig karaktär och förlorat viktiga "vattendelarmatcher" såsom denna. Istället för ett stabilt matchvinnande spel där man kanske kan vinna 4-5 matcher i stöten har laget ett gäng segrar med 7-1, 8-2 och dylikt. Det resulterar i en poängligatopp som ser helt sjuk ut i relation till tabelläget. Att vinna med 7-1 ger heller inte fler poäng än att vinna med 3-2..
köttet För mig dog nog känslan den här säsongen efter senaste matchen mot hv hemma. Tyckte mig se en ljuspunkt efter Frölunda, men sen var bekvämlighets-Cluben tillbaka mot Luleå. Jag ser inte rätt attityd i det här laget och tror därför det slutar på nionde eller tionde plats. Jag får gärna bevis i kväll på att jag har fel och att det finns stake i det här laget, men känslan är inte bra.
jg Ikväll vänder en trend. Cluben som har ett antal förluster mot just SAIK och saik som har 5 raka torsk. Vi vet ju tyvärr alla vilken trend det blir, brukar ju alltid bli så tyvärr...
Pucken Bobo wroteIntressant att SAIK inte kör Svensson i mål. haha ja då vet vi att SHL har en ny super målvakt efter matchen ikväll :roll:
Studenten Kan inte se matchen men 2-0 verkar lovande. Hur ser matchbilden ut? Jag ser att SAIK hade fler skott på mål.
lokalpatriot Ja, nu är det upp till bevis. Är saik smarta, vilket de är, kommer de se till att få en så fysisk matchbild som möjligt. Håll i hatten Bäckman!
alfie Okej, 2-0 efter första. Enligt säsongens mönster kan nu två saker hända: LHC har vind i ryggen och kommer nu förvalta varenda PP och glida ifrån till en utklassningsseger. SAIK får in två snabba på mindre än en minut. Att matchen ska spelas av stabilt och sluta typ 3-1 känns helt uteslutet.
lokalpatriot Studenten wroteKan inte se matchen men 2-0 verkar lovande. Hur ser matchbilden ut? Jag ser att SAIK hade fler skott på mål. Det har ju sett okej ut, fram till nu. 2-2. Saik behöver nog inte spela så fysiskt förresten. Det behöver dock vi! Men det kommer ju såklart aldrig hända (förutom två/tre spelare).
köttet Det är säkert jättekul att Bäckman har massor med plus i statistiken. Själv skulle jag föredra att han plussar på attityden lite och flyttar på Jimmie Eriksson. Men det klarar han givetvis inte av och får ta på sig reduceringen.
alfie alfie wroteOkej, 2-0 efter första. Enligt säsongens mönster kan nu två saker hända: LHC har vind i ryggen och kommer nu förvalta varenda PP och glida ifrån till en utklassningsseger. SAIK får in två snabba på mindre än en minut. Att matchen ska spelas av stabilt och sluta typ 3-1 känns helt uteslutet. ... och vinnaren är alternativ 2!!! :roll:
Kapten Duck Hade vi bara kunnat visa lite jävla hjärta och förvaltat tvåmålsledningar i år hade vi huserat i absoluta toppen av serien. Men nehe då. Laget består av ett gäng kuvade syltryggar. tvispottfräs