Yake wroteBörjar även lessna på Boorken, satan vad han tjatade om Junlands offside och Hjalmarssons utvisning. Lägg ner nån gång för f*n.
Jag gillar verkligen inte Leffe Bork och han verkar ha något halvt personligt mot LHC i många matcher man sett han kommenterat (vet att han var aktuell som tränare för LHC för länge-längesen, han kanske är bitter för han inte fick tjänsten eller nåt?), men till hans försvar här så var han ju faktiskt EMOT Hjalmarssons utvisning, det sa han ju dussintalet gånger "horribel utivisning som domaren tar, inte utvisning alls, jag håller inte alls med osv osv" medans de visade en sekvens precis innan där Hjalmarsson snarare skulle fått en utvisning med sig som Borken ändå påpekade. Jaja, inte menat att låta som nån ordpolis men rätt ska va rätt.
I övrigt rätt mycket negativism här inne... 4 av 5 sidor i denna tråd handlar om gnäll och klankeri... När vi vinner med 7-0 eller liknande så är det knappt nån som kommenterar alls, när vi förlorar eller tappar poäng då är det ett jäkla skrivande sida efter sida med evigt gnäll och fackeltåg. Efterlyst det förr och gör det igen, mer kärlek till laget! Supporter = support = stötta! Ett lag behöver sina supportrar som stöttar dom till framgång, inte ett gäng hackkycklingar som kväver glädjen som hockey faktiskt i grund och botten ska handla om, som det var en gång i tiden i Stångebrohallen då vi hade i särklass Sveriges bästa klack som bara var överlyckliga över att få se elitseriehockey i stan. Idag är det tyvärr lite för bortskämt från olika håll och negativ energi som hämmar mer än det hjälper någon. Vi hade 3 år som bottenlag i elitserien, sen helt plötsligt är det katastrof om vi inte vinner SM-guld varje år. Att jämföra med HV (som förutom sitt mega skräll SM-guld 95 som sist seedade) tog ca 20 års tid på sig att etablera sig som en riktig guld aspirant och fick den pressen på sig från sina supportrar. Aja, nog om det...
Ok. Visst tappa 3-1 i sista perioden är inte så jäkla lyckat, men tar man ett steg tillbaks och kollar på hur matchen såg ut ur objektiva ögon så tycker jag att det var sjukt bra att komma ifrån Scandinavium med 2 pinnar, speciellt när man bara förmår att skjuta 14 skott på hela matchen och släpper till 38 mot en storspelande Engstrand.
Viktiga poäng idag, bara 1 poäng upp till 6-placeringen med 15 matcher kvar, detta grejar vi! Forza Cluben!
P.S McD - Farbror'n - Kolarik vore intressant att se i 2a kedjan som nån tog upp här, Himelfarb och Kent har ju t.o.m överglänst Hjalmar och Arla vissa matcher på senare tid. De fick lira PP2 såg jag i matchen och såg ut att hitta varandra bra där ute. Tror att Laxen - Almtorp - Sundh/Rohdin skulle vara en riktigt bra 3e femma.