Väldigt bra nyheter!
Jag ser verkligen inte vad man tjänat på att få upp Växjö och Örebro i SHL.
- Öka ligan med 4-6 lag.
- Ta upp Malmö, Djurgården (svider att skriva detta), Södertälje, Västerås, Björklöven, you name it!
- Stäng ligan.
- Man möter varje lag 3 gånger per säsong.
Färre hemma matcher mot samma lag skulle öka intresset för matchen. Om vi t.ex har SAIK en gång hemma så skulle det bli en ganska hög publiksiffra då det är enda chansen att se dom.
Säga vad man vill men nog tittar alla hellre på Färjestad - Djurgården än Hv -Örebro.
Säga vad man vill men en match mot djurgården väcker mer känslor än en match mot Växjö.
Säga vad man vill men ett Stockholms derby är hetare än ett "derby" mellan Färjestad och Örebro.
Tittar man på sikt så tror jag även fler intresserar sig kring SHL när samma lag är med år efter år. Det blir hetare matcher, mer rivalitet.
Hade AIK spelat i SHL sedan 1990 så tror jag inte de hade snittat under 4000 (?) per match. Hade snarare legat över 6000.
Ultimata ligan: Skellefteå, Djugården, Färjestad, HV, Linköping, Brynäs, Leksand, Malmö, AIK, Luleå, Modo, Västerås, Frölunda, Södertälje, Rögle, Björklöven, Timrå, Bajen Fans.
51 matcher, möter varje lag 3 gånger.
Säg inte att denna serie inte skulle vara het. Luleå - Skellefteå, Djurgården - AIK, Leksand - Brynäs, Modo - Timrå, Bajen fans - Djurgården, Södertälje - AIK. Linköping - HV osv.
Skulle älska att se den ligan!