I skuggan av alla (välförtjänta) hyllningar vill jag ändå, för att det är helt sanslöst, belysa att Leksands mål alltså görs av Jon Knuts som inte gjorde något mål på de inledande 30 matcherna. Som tur är var det av akademiskt intresse igår men den där trenden med spelare som gör sina första mål mot oss efter en lång torka är ju egentligen helt galen. Holloway, Lundqvist, Markusson, Bertrand, Gråhns och så nu Knuts, och då har jag säkert missat några.
Måste lyfta fram Kolarik idag. Som någon sa, fantastisk spelare med en ännu mer fantastisk personlighet. Taffe stack, men frågan är om inte Kolarik var en bättre värvning. Det kommer vi förstås aldrig få ett svar på men klart är i alla fall att han sprider en jävla genuint positiv energi, både till medspelare och supportrar, och det hade jag inte väntat mig av ett nyförvärv som bara varit här några månader utan någon egentlig koppling till LHC, Linköping eller ens Sverige.
Och som köttet skrev, Engstrand bör stå nästa match. Tycker fortfarande att Tarkki skulle stått den här men vinner man ska man få fortsatt förtroende, givetvis.
Brynäs borta på torsdag blir något helt annat. Hoppas spelarna inser det den här gången. Vill inte veta av nåt nytt Örebro-debacle. 6 poäng de kommande två matcherna och vi firar jul topp 6! Det hade varit en trevlig julklapp...