Inte alls fel att spela McD i PP. Han tar ingen skit framför mål och är riktigt jobbig att ha där för motståndarna.
Apropå skit så har jag ju kastat sånt på några stycken som verkligen visar att de kan. Bäckman är bästa back idag efter att faktiskt ha haft en fin trend de senaste matcherna. Självförtroendet syntes. Inte minst vid målet där han tog sig rejält med tid att sikta. Lugnt, behärskat och väldigt fint försvarsspel av honom också. Engstrand tar allt han ska. Enda målet är ju omöjligt för honom att stoppa. Riktigt bra, och några svettiga räddningar i sista även om det kanske var av mer akademisk karaktär i det läget. Vi vinner, och då tycker jag Engstrand ska stå kvar, precis som jag tidigare tyckte Tarkki skulle göra det.
Att tycka så mycket om Matheson efter bara en match är svårt. Han sticker inte ut, och ser behärskad ut. Det är väl det hela.
Förstakedjan är ju äckligt bra, men det visste vi ju redan. Kolarik är suverän idag. Salle gör en bra match. Tycker också Jeppe P ser het ut. Humlan, Kent McD... Äääh. Riktigt bra genomförd match av alla inblandade.
Det är så jäkla skönt att kunna njuta av en hockeymatch på det här sättet. Det syntes på isen att grabbarna tyckte det också! Tack för den Cluben!
Leksand då? Tjaa... Dom får väl be kommunen om några gatstenar att ha i målet istället för sina schweizerostar till målvakter. :lol: