Mjukare försvarsspel får man leta efter. Vi gör helt sinnessjukt enkla misstag och ger bort så mycket mål att man blir mörkrädd. När vi trycker på (både mot SAIK och FBK) så spelar deras backar rejält och rensar framför mål. När motståndarna får chans framför kassen så får de stå och hugga hur länge som helst innan en spelare kommer in och försöker plocka bort.
Tekningar är väldigt viktiga. När vi är i pressade lägen måste man kunna låsa pucken. Mot både Frölunda, SAIK och FBK har vi släppt in mål direkt på torskad tekning. Sjögren och de andra måste fatta att det ibland räcker med att bara lägga sig över pucken. Blir fruktansvärt irriterad!
Chrille fortsätter att läcka. Nog för att hela laget spelar ganska kass (mycket) men någon match måste Chrille kunna stänga igen också och hjälpa oss att vinna. De andra målvakterna kommer upp stort ibland men det saknar jag från Chrille iår. Vet inte vad det är som är fel. Har framgången från förra säsongen stigit honom över huvudet? Jag tycker han har så otroligt svårt att få fatt i pucken. De lösaste skotten studsar bara rakt ut och det, i kombination, med vår oförmåga att hålla bort spelare från kassen gör ju att vi får sjukt enkla mål i arslet.
Dags att rotera lite i första? När gjorde de mål senast? Hjalle åker mest runt och tjurar och igår, när vi spelar 5-3 så ger han ensam bort den chansen genom att tokslarva gång på gång. Han har inte sett speciellt stark ut de senaste matcherna.
4e gjorde sin bästa match på länge tycker jag. Rhodin börjar se ut som den spelare man hoppades innan säsongen.
3e är helt bedrövlig. Sebbe är en härlig typ men jag tycker han tillför 0 till laget just nu. Han hittar lixom inget tempo. Himmelfarb tänker jag inte ens kommentera.