Usch usch usch. Vilket jäkla bottennapp. Var på plats i Örebro, och har inte varit så besviken efter en match sedan Säckentiden.
Om vi så börjar med något positivt, kul att så många LHC:are tog sig till Närke. En nästintill fylld bortasektion stod upp bra mot hemmalagets evigt dunkande bongotrumma...
Så till det negativa. Det är tydligare och tydligare för var match som går att fjärdefemman inte håller elitserieklass överhuvudtaget. Erik Lindhagen lever på att han är en så kallad "hemmason", men killen har inga kvalitér whatsoever. Han är långsam, har dålig klubbteknik och jag tycker inte ens att han jobbar tillräckligt hårt för att försöka kompensera det... Hans vingar på sidorna är ju inte mycket bättre. Fish är totalt osynlig i 60 minuter, han måste börja ta för sig som han gjorde under sina första elitseriematcher för ett par år sedan... Hagelin vill jag inte ens tala om, ännu en märklig värvning av en allsvensk medelmåtta från Hemlin.
Okej, nu tänker ni kanske, att man inte ska ställa för höga krav på en fjärdefemma eller checking line - MEN, man måste åtminstone kunna klara av att hålla pucken i offensiv zon och skapa teckningar, blockeringar, spela 0-0 mot motstånd, jobba stenhårt. Jag ser inget av detta i den femman, istället blir jag bara åt helvete nervös när denna kedja är inne på isen.
Dags för nästa motorsåg, tredjekedjan är också totalt uddlös. Varför Rohdin hyllades under försäsongen förstår jag, men nu är han ju helt frånvarande under matcherna. Åker mest omkring och ser virrig ut, skapar nada på egen hand (en egenskap som han ju enligt uppgifter skulle besitta) osv osv. Eric Himelfarb tycker jag är ännu värre, han ser inte ut att ha kul överhuvudtaget när han spelar, och jag tycker Hemlin borde göra bäst i att släppa honom. Just nu klarar han inte av att centra en tredjekedja i Elitserien, och då han förmodligen sitter på en relativt hög lön borde vi försöka leta en ny klubbadress för honom...
Seb Karlsson kämpar på som vanligt, och är en av få som försöker driva på och attackera. Med denna sågning av fjärde och tredje-femmorna vill jag att vi förstärker med en riktigt bra center snarast. Kolarik har potential men det är ju så löjligt tydligt att han behöver ännu en spelskicklig spelare vid sin sida för att kunna komma igång på allvar.
Med en ny skicklig center vill jag se dessa formationer framöver:
Arla - Sjögren - Hjalmarsson
Salmonsson - NY - Kolarik
Seb Karlsson - Almtorp - Rohdin
Fish - Nermark - Vrana
Släpp Himelfarb och Lindhagen för gott. Låt de flyga som fåglar med vinden... Låna ut Hagelin till Oskarshamn.
Är jävligt frustrerad vilket givetvis färgar av sig i detta inlägg. Godnatt.