Det kan också påpekas att när det lyftes att det är ett stadgebrott och man bad om information om varför, så fick man kommentaren "vi är medvetna om att det är ett stadgebrott". Ingen anledning har delgetts medlemmarna, trots upprepade förfrågningar från flera olika personer. Där har vi ytterligare ett stadgebrott, då medlem har "- rätt att få information om föreningens angelägenheter" (2.4). Det här är jävligt angeläget.
Då är det dessutom, ärligt talat, INTE heller läge att motivera detta med att "andra personer kan läsa", för det kan de göra på WL:s hemsida med. Vidare så visar inte direkt på den här samhörigheten som vi har försökt jobba med inom FSL, där WL är med. Ni ska delge era medlemmar med väsentlig information, och att ni även försöker hålla andra utanför.. Ni inser väl att folk reagerar, va?
Jag hoppas innerligt att kommentarern "Det är inget som kommer redovisas här där personer som inte är medlemmar i wl kan läsa." står för skribenten, och inte för WL:s styrelse. Men det är väl ingen idé att fråga, eftersom styrelsen har bestämt att lägga locket på även här.
En grej till: jag hittar inte några protokoll från tidigare styrelsemöten/stormöten tillgängliga på White Lions hemsida. Jag har heller inte sett någon information om var medlemmarna kan hitta dessa protokoll vid intresse. Vi har ju redan täckt att medlemmarna ska få information om föreningens angelägenheter, men stadgarna säger också att protokoll från övriga möten skall redovisas. Det blir långt att skriva exakt vad som ska redovisas, men ingenting har redovisats. Det står också att "Protokollen skall finnas tillgängliga för medlemmar senast en vecka efter avslutat möte." (6.2), och det är ju knappast så det har varit.
Det är dessutom jävligt fräckt att sittande styrelse att bryta stadgar mot löpande band och låtsas som om det regnar. Enligt stadgarna måste medlemmarna "känna till och följa föreningens stadgar" (2.5). Rent logiskt så kan alltså en medlem bryta mot stadgarna utan åtgärd, eftersom denne kan hävda att "man vet om att man bryter mot stadgarna"?
Det här är jävligt unket skött. Jag är personligen inte jättepetig med att det måste vara i maj (så länge vi inte snackar om hur lång tid som helst framåt), men när stadgebrott läggs på hög är det ett rejält jävla problem. Ni visar vare sig respekt mot föreningens medlemmar, eller mot folk som vill bli det.
Jag har flera gånger, på flera olika ställen, begärt att få information om vilka styrelsemedlemmar som har sagt ja till att flytta på årsmötet och därmed, medvetet, bryta mot stadgarna. Jag har rätt till den informationen, då jag är medlem. Nu provar jag även här.