Ja, vilka tror vi kommer få spela VM och vilka är ens aktuella? det kommer förmodligen bli fler spelare från elitseren än vanligt på grund av att NHL säsongen är lite framflyttad.
Målvakter:
Engstrand har vi där men nej, han kommer inte spela VM.
Backar:
Mange - Tror han bestämmer själv ifall han ska spela VM eller ej. Det ska in en hel del NHL backar för att han ska bli petad.
Bäckman - Gräns fall här. Han har chansen men det beror helt på hur många NHL-backar som kommer. Tror ej han kommer spela VM eller i bästa fall som reserv ifall någon skulle bli skadad.
Forwards:
Söderberg - Han är nog självskriven trotts hans tunga slutspel.
Arlbrandt - Tror att han slåss med Hjalmarsson om en plats. Båda imponerade stort förra landslagsturneringen men det finns nog inte plats för båda. Återigen så beror det på hur många som kommer från NHL.
Hjalmarsson - Som sagt så tror jag han slås med Arla om en plats ifall det inte skulle välla in NHL spelare.
Hävelid var aktuell för senaste landslagsturneringen, men då ska det inte komma in en enda från NHL samtidigt som någon/några tackar nej här ifrån ifall VM på något sätt ska finnas på kartan. Känns väldigt lång sökt. I övrigt tycker jag man borde testa Rahimi i någon turnering innan.
Vilka jag tror vi kommer få se i VM: Mange, Söderberg och Hjalmarsson.
Bäckman tror jag kommer få åka med men ej vara uppskriven i truppen till en början. Sen får vi se på skador och andra förstärkningar ifall han får vara med.
Vad tror ni?