Wayne wroteVisst starkt att komma tillbaka! Men för mig spelar det ingen roll när vi ändå inte har den där sista spetsen att avgöra!
Frågan är om jag vill ha Engstrand som etta nästa år!. Helt ok i grundserien men vi behöver en målvakt som vinner matcherna åt oss! Engstrand har bjudit på minst en tavla varje match i slutspelet förutom senaste bortamatchen!. Jag känner mig sjukt otrygg med honom, ena stunden monster räddningar, får att helt plötsligt göra en tavla! Han är otroligt dålig högt över axlarna, sätter dig ner snabbare än ett ormbett!. Nä, skulle inte gråta om det kom en ny målvakt som kan steppa upp när det gäller. Men det kommer aldrig hända!
Håller inte med överhuvudtaget på någon punkt. För det första är det sjukt stor skillnad mellan att komma tillbaka och sen förlora eller att inte komma tillbaka. Det de gjorde idag visar på moral och gjorde så att vi fick beröm av övriga Sverige. Sen har vi visst spetsen att avgöra. Skellefteå hade bara med stuts.
Tycker det är så fel att såga Engstrand efter denna säsong. Han har vart kung! Sen har han inte fått den lättaste uppgiften i slutspelet. Han har ändå "bara" släppt in 2 mål per ordinarie matchtid varje match mot skellefteå! Trotts detta backspel som vi har... räddat frilägen/straffar och allt. Utan han skulle vi inte ha stått har med 4 förlängningar mot SAIK. Visst, med Lundqvist hade vi varit klara för final men det är ändå hans första slutspel. Man kan inte totalsåga allt efter ett mål. Kan sätta 500 spänn på att du inte hade skrivit det där ifall vi vunnit förlängningen.
Det verkar vara så på detta forum. Vi släpper in ett mål = avgå alla. Vi gör mål = Bäst i serien! Efter ena matchen så har vi en kanon målvakt som ingen tvivlar på. En match senare så står vi tydligen med nån som inte håller... Jag vet att det vänder snabbt i hockey men det här är ju överdrivet. Det är ändå våra egna killar vi snackar om!
ps. Pricken över I:et är att Weinhandl ska lägga skridskorna på hyllan! (facepalm!!)!