Rampe Det är omöjligt i CC att hålla takten för sittplats utan en trumma, speciellt när klacken inte håller takten i de ramsor som ska "klappas med till". Jag tror en trumma ( för vissa ramsor ) skulle göra mycket, vill dock inte ha ngt dunkande som vissa lag uppåt i landet kör med då det enda som hörs är trumman.
Cio Rampe wroteDet är omöjligt i CC att hålla takten för sittplats utan en trumma, speciellt när klacken inte håller takten i de ramsor som ska "klappas med till". Jag tror en trumma ( för vissa ramsor ) skulle göra mycket, vill dock inte ha ngt dunkande som vissa lag uppåt i landet kör med då det enda som hörs är trumman. Det där märker man direkt när man sitter framför TV:n och takten går uppåt och uppåt som en jäkla raketklappning. Borde gå att få till med hjälp av andra medel än en trumma. Jag gillar att man har/hade ett förbud mot trummor.
KJS Taktproblemet fanns ju redan i Stånkan. Sittplats hetsar iväg med klappandet och ramsor dör ut i onödan. Det är ju dessutom grymt svårt att få till takten då "ljudtransport" tar längre tid än man tror och man i andra änden av hallen tror man håller takten fast man är en halvsekund sen.
Wenner Vi får kalibrera ramsorna efter hallens akustiska förhållanden. Hittar man rätt takt borde ramsorna, även i otakt, hamn i takt därigenom skapa vettigt taktklimat. Nä skämt åsido. Ingen trumma, men något visuellt hjälpmedel borde funka