fever wroteStor stor stor eloge till publiken (och framförallt klacken) som kommit samman och steppat upp i sann Stångebro-anda [...]Snälla snälla fortsätt gå på matcherna nu ni äldre rävar som uteblivit den senaste tiden pga massa skit. Jag tror att detta var den absolut bästa signal ni kan skicka till ledningen att de ska bry sig om och lyssna på er.
Jocke_L wroteKan bara stämma in i det fever skriver. Protester och tomma läktare osv må ha gjort en del, men det största mest överlägsna jävla beviset för klackens betydelse är det vi har fått njuta av i två matcher nu. Helt sinnessjukt magiskt. LHC må spela som en påse nötter men med den stämningen som råder så kommer publiken ändå.
Nu talar jag naturligtvis bara för mig själv, men jag anser inte att endast de senaste två matcherna har varit det som har varit det enskilda största beviset. Anledningen? Utan bojkotten hade det - troligen - inte varit den stämningen som det har varit de senaste två matcherna. Det krävdes att LHC, och även resten av publiken, fick se hur illa det kunde bli i framtiden om inget gjordes åt saken - nu.
Nu är vi en bit på vägen. Mycket arbete återstår, från alla parter, men vi ser också tydliga förändringar. Vaktplaceringen är ett klockrent exempel på det. Vi får mer fria tyglar, och med det kommer mycket av lusten.
Jag skulle snarare säga att effekten av att gå från en bojkott till denna (stundtals) makalösa stämning gör det hela än så viktigare. Bojkotten visade farorna - de här matcherna har visat belöningarna. Nu har LHC (och resten av publiken) sett bägge sidor av mynten - och det borde nu inte vara tal om vilken sida man väljer i slantsinglingen.
En viktig sak: jag skrev "stundtals" för att jag tror att det kan bli ännu bättre. Jag tror faktiskt det. Ståplats står för det mesta, men jag tror det finns ännu mer att hämta. På sittplats.. well, där är det fortfarande, allvarligt talat, inte speciellt bra.
Jag har skrivit väldigt lite om spelet i den här serien. Detta beror på en enkel anledning: jag tror inte att det är sant (och jag är rädd för att jinxa). Men jävlar, vilken moral och killer instinct vi visar. Helt underbart att se. Precis som med stämningen är det något man inte har varit bortskämd med under de senaste åren.
Men: vi måste täta till i försvaret. För mig är det jävligt lustigt att många kritiserar Engstrand. Visst, han gjorde en tavla på första målet. Men under den tiden han stod (och i de andra matcherna) har hans hjälp från försvararna varit under all kritik. OM vi går till semi, då spelar det ingen roll om Engstrand tar ett kliv till om inte försvararna gör det. Detta gäller i synnerhet om vi får möta SAIK. Då är det tack och godnatt.