Alltså.. jag blir lite förvånad över kritiken som Roger Melin får. Spelmässigt, absolut, där kan vi ifrågasätta honom. Inte bara för att han inte sparade på Calle, utan för det faktumet att han var komplett värdelös under hela matchen.
Men för helvete.. om du övertalar din polare att hänga med ut på krogen, och din polare super ner sig och misshandlar en random snubbe - på vilket sätt har du ansvar då? Bollocks! Calle är ensamt ansvarig för sina handlingar. För jag tror knappast att Roger skickade ut honom på isen med orden "Okej Calle, nu vill jag att du dundrar klubban i nacken på någon".
DÄREMOT gör Roger helt rätt som går ut i media och tar på sig - delar av - skulden, samtidigt som han fördömer det hela. Det minskar pressen på Calle, och resten av laget. Men - i mina ögon bär han en stor del av det sportsliga ansvaret för gårdagen. Han bär inte något ansvar för det som Calle gjorde.
Rob! wrote7 matcher, varav 3 omvandlas till böter. Vi får alltså klara oss utan Söderberg i de närmsta 4 matcherna om det nu går så långt...
Mildare än vad jag trodde. Tack för det. Men, är det fyra matcher plus den automatiska för match penalty, eller fyra matcher med den inkluderat?