Slashingen var onödigt att ta och kunde ha undvikits. Håller sedan inte med om att boardingen i första matchen inte hade renderat i utvisning i SHL.
Varför är det löjligt att ta upp hur många utvisningar han tog under turneringen? Är i allra högsta grad relevant när man jämför med andra spelare.
Jämförelsen med SHL var inte menad för att jämföra Pettersson under denna turnering utan mer för "en utvisning per match inte är mycket för en tuff back". Sedan la jag till att jag inte tror/vet att Pettersson inte kommer ha samma snitt i SHL på grund av att det nu bara var 6 matcher och visade hur det hade sätt ut ifall hans skulle haft det. Ingen har jämfört Jespers insats på 6 matcher med SHL och sedan bedömt han.
2 utvisningar kan man ta bort. Den sista mot Ryssland och den där motspelaren också åkte. Resten spelar det ingen roll om ni tycker att det inte vart utvisning (så länge han inte åker ut solklart orättvist) för det blev utvisning.
Tycker att om man jämför med Hägg så är inte Pettersson nivån under på grund av att Hägg är lika bra defensivt men han drar inte på sig lika många utvisningar.
Till sist, Lokalpatriot:
Ja, den där jämförelsen var riktigt bra, den med snipern blev bara fel.
I övrigt så har han tagit någon utvisning för mycket för att vara Sveriges bästa back.
Är detta jag argumenterat för hela tiden.