Spela med frenesi och aggressivitet är inte lika med att ta utvisningar.
Nej. "Ta utvisningar" indikerar att det är ett medvetet val. Det kan också va befogat ibland, men normalt sätt FÅR man utvisningar. Spelar man på gränsen, som Jeppe ska göra, så får man utvisningar ibland. Det är inte en medveten strategi att "ta utvisningar", det är en naturlig konsekvens av hans spel att han får utvisningar.
Han har tagit 7 utvisningar på 6 matcher.
På den punkten håller jag med dig.
Om det ingår i hans spelstil så kan vi skeppa iväg han på en gång.
Nej. Jag hoppas för guds skull att du är lika ensam om den åsikten som jag tror att du är.
Man kan spela tufft utan att snitta över en utvisning per match.
Självklart. Men där någonstans har Jeppe legat hela sin karriär. En utvisning per match är inte speciellt mycket för en tufft spelande back.
Och nej, han blir inte en sämre hockeyspelare av att tänka på att inte ta så många utvisningar. Han blir en BÄTTRE. Då utvisningarna missgynnar laget.
Nej! Om du skulle säga till en sniper att han måste göra mål, annars får han inte skjuta, då skulle det utan tvekan göra honom till en sämre hockeyspelare. Hockey är en snabb sport som spelas bäst men hjärnan i ryggraden.
Och huvudanledningen till varför det är 2 minuter i hockey och hela matchen i fotboll är att det är större fördel att spela 5 mot 4 än 11 mot 10.
Nej. Reglerna har tillkommit var för sig, inte efter en jämförelse om vad som är svårast att hantera. Hockey är till skillnad från fotboll en kontaktsport, därför är utvisningar en naturlig del av matchbilden. På samma sätt som det är i handboll.
Klart att han kommer dra på sig utvisningar lite då och då men 7 st på 6 matcher är för mycket och han borde tänka på att inte dra på sig lika många i fortsättningen.
Jag har läst och hört många kommentera Jeppes insats under JWM. Det är dock endast här, tyvärr just här, som jag har läst folk klaga på att han tar för många utvisningar...
Tragiskt.