Finns det nån möjlighet att fixa så att forumet går att komma åt via Tapatalk?
Det vore ju så smidigt om man kunde samla alla sina forum i samma app. 😃

/Andreas

Det är inte aktuellt i nuläget - forumet behöver tvärtom hitta en annan plats än den nuvarande. IT-ansvarig jobbar på saken.

2 år senare

Det vore ett rejält lyft för forumet med Tapatalk support. Jag gissar att forumet skulle bli mer levande om man kunde nå forumet på ett enkelt sätt ifrån mobilen.

Möjligt. Den tid som kanske finns måste dock i första hand läggas på att få ordning på forumet i sig.

bobbe wrote

Möjligt. Den tid som kanske finns måste dock i första hand läggas på att få ordning på forumet i sig.

Vad är planerna för forumet? Verkar ju fungera att logga in och skriva 🙂

Det fungerar, men bristfälligt när det gäller att komma ihåg inloggningar. Uppgraderingsförsök till nyare versioner av forumsystemet misslyckas.

13 dagar senare
bobbe wrote

Det fungerar, men bristfälligt när det gäller att komma ihåg inloggningar.

Nu är jag ingen expert på detta, men jag gissar att det beror på något fel i cookie settings i phpbb.

I FAQ:en för phpbb så finns det en fråga "I (or my users) cannot stay logged in to the forum!"
https://www.phpbb.com/support/documents.php?mode=faq" onclick="window.open(this.href);return false;

Efter att ha surfat runt på andra forum och jämfört cookies mellan Hockeybulletin och de andra forumen, så verkar det som om alla de andra sätter "COOKIE PATH" till "/" medans Hockeybulletin har satt den till "/hockeybulletin/". Dokumentationen för phpbb (jag kollade på dokumentationen för version 3.0 av phpbb, men jag vet inte vilken version Hockeybulletin använder så jag kanske kollar på fel version) rekommenderar att i allra flesta fall sätta den till "/".
https://www.phpbb.com/support/documentation/3.0/adminguide/acp_general.php#acp_server_cookies" onclick="window.open(this.href);return false;

Som jag skrev innan så är jag inte någon expert på phpbb, så läs igenom dokumentationen och förvissa dig om att det är rätt att ändra innan du testar att ändra.

Tack för tankarna! Jag testade lite, men det verkar inte ge resultat.

Utifrån jag tidigare läst in mig på är det en kombination av aktuell forumversion och "för ny" PHP-version som inte tycker om varandra. Därför är en uppgradering av forumet relevant, men det går som sagt troll i det.

6 år senare