Jag såg nåt tidgare inlägg om de första 10 omgångarna. Och även om jag gillar att ta en match i taget, särskilt så här i början, så måste åtminstone hälften av poängen bli våra i de 10 första matcherna. Mindre än 15 vore mycket olyckligt. Man kan snacka hur mycket som helst om att serien är lång, men det man tappar i början är tufft att ta in senare. Det lärde vi oss nog förra året. Det går inte att stoppa huvudet i sanden om det glider iväg åt fel håll redan i inledningen. Även om man nu skulle ha siktet inställt på plats 6 så håller det inte att klumpa bort poängen i början av serien. Det är på försäsongen, inte under de inledande serieomgångarna, som man ska få ihop laget och spelet.
Men en match i taget som sagt. Jag vill gärna se att det inte är så stora hål i försvar och målvakt som det varit under försäsongen. Tänker inte dissa enskilda spelare eller målvakter, utan konstaterar bara att vi har ett jobb att göra där. Framåt är jag inte så orolig mtp vad jag sett på försäsongen, men det är aningens svårare att göra 9 mål på Frölunda i Scandinavium än vad det är att göra det på Malmö...
Jag kräver ingen vinst mot Frölunda på bortaplan, men jag kräver skärpa.