köttet wrote

1750 spänn för resan Linköping-Skellefteå med flyg är ju rena utförsäljningen. Tveksamt om det ens går att få en enkelbiljett med tåg för den pengen.

Alltså är det tre väldigt priviligerade människor som tydligen har blivit utvalda av LHC för att få åka till Skellefteå för denna billiga peng. När åtminstone en av dessa personer sitter i styrelsen för WL samtidigt som andra supportrar frågat LHC om möjligheten att åka så tycker nog jag det luktar otillbörligt utnyttjande av position.

3 personer som skulle ha varit Priviligerade att bli tillfrågade har jag ingen aning om. Det vill jag däremot veta mer om.
Jag kan egentligen bara tala för 1 av dem och att det skulle vara utnjyttjande av position i det fallet är fel.
Att sitta i WL:s styrelse skulle väl knappast ha sån genomslagskraft att få ombord en på en lagcharter?
Om andra aspekter skulle få det däremot, oklart. Men jag ska kolla upp.

Ahlberg wrote

Nej jag håller med om att det ser konstigt ut.
Men att det skulle vara en mutresa pga bojkottsschism kan jag dementera direkt.
Det är INTE så att Mike har kommit till oss och frågat om någon vill följa med på resa för 1750.
Det är 1 (vad jag vet) som i egenskap som privatperson har frågat vad det kostar och om möjlighet finns.

Du ser med andra ord precis det jag ville belysa, att det ser konstigt ut. Har man en förtroendepost så måste man tänka på hur det ser ut med vissa saker. Om något uppfattas på ett sätt som gör att "alla" tror något så spelar det inte så stor roll vad verkligheten är. Det är det jag menar med att man inte i vissa situationer kan säga att man gör det som "privatperson"....

jonas67 wrote
Ahlberg wrote

Nej jag håller med om att det ser konstigt ut.
Men att det skulle vara en mutresa pga bojkottsschism kan jag dementera direkt.
Det är INTE så att Mike har kommit till oss och frågat om någon vill följa med på resa för 1750.
Det är 1 (vad jag vet) som i egenskap som privatperson har frågat vad det kostar och om möjlighet finns.

Du ser med andra ord precis det jag ville belysa, att det ser konstigt ut. Har man en förtroendepost så måste man tänka på hur det ser ut med vissa saker. Om något uppfattas på ett sätt som gör att "alla" tror något så spelar det inte så stor roll vad verkligheten är. Det är det jag menar med att man inte i vissa situationer kan säga att man gör det som "privatperson"....

Tidigare år har väl hela styrelsen fått flyga med på en norrlandsresa. Där skulle jag ha full förståelse om det blev lite hummel.
Det jag vill få sagt med "privatpersons-diskussionen" är att den personen skulle ha flygit med laget i vilket fall som helst, oavsett om han satt i WL:s styresle eller ej.

Även om han inte satt i någon styrelse, om han satt i SAAB:s styrelse, om han satt i LHC:s styrelse.
Han hade suttit på det flygplanet i vilket fall.

om alla nu som vill och kan tänka sig offra lite samlar ihop sig och åker på 1 resa till skellefteå istället så får vi ihop en bra jäkla buss fredag den 5/4 FÖRST och FRÄMST.. jag ska åka då och tänker i egenskap av WL medlem inte acceptera då om det blir en inställd GEMENSAM resa om anledningen är att en del åker på annat sätt. oavsett om det så är flyg/cykel eller bil !

Fylke wrote

om alla nu som vill och kan tänka sig offra lite samlar ihop sig och åker på 1 resa till skellefteå istället så får vi ihop en bra jäkla buss fredag den 5/4 FÖRST och FRÄMST.. jag ska åka då och tänker i egenskap av WL medlem inte acceptera då om det blir en inställd GEMENSAM resa om anledningen är att en del åker på annat sätt. oavsett om det så är flyg/cykel eller bil !

Håller med. Hoppas att vi kan kraftsamla!

Ahlberg wrote

Jag har inte hört något om att någon blivit tillfrågad. Jag har då inte blivit tillfrågad :wink:

Däremot vet jag att det är svindyrt att resa med laget och inget som majoriteten skulle vilja punga upp.
Vad jag vet har personer som ska flyga med laget legat på Mike och därefter fått öppna plånboken rejält.
Något som alla kan göra. Det är som sagt vanligt att sponsorer kör på det kortet.

Är det ren muta menar du?

robask wrote
Ahlberg wrote

Jag har inte hört något om att någon blivit tillfrågad. Jag har då inte blivit tillfrågad :wink:

Däremot vet jag att det är svindyrt att resa med laget och inget som majoriteten skulle vilja punga upp.
Vad jag vet har personer som ska flyga med laget legat på Mike och därefter fått öppna plånboken rejält.
Något som alla kan göra. Det är som sagt vanligt att sponsorer kör på det kortet.

Är det ren muta menar du?

Från supportrars sida? Nej knappast 🙂

Jag själv anser inte att 1750 är bjudpriser. När vi följde cluben i tjeckien i augusti pungade vi upp 1400 t.o.r. med flyget.

Ahlberg wrote

Jag själv anser inte att 1750 är bjudpriser. När vi följde cluben i tjeckien i augusti pungade vi upp 1400 t.o.r. med flyget.

Länge sen du provade att flyga inrikes va? Det är liksom inga Ryan Air-priser, så du är helt ute och cyklar som jämför med flyg till Tjeckien. Det går att flyga Skavsta-Stanstead t o r för under tusingen. Om du hittar en motsvarande resa mellan Stora stolta och Skellefteå så kan du höra av dig...

1750 är enormt subventionerat. Jämför gärna själv på nätet.

köttet wrote

1750 spänn för resan Linköping-Skellefteå med flyg är ju rena utförsäljningen. Tveksamt om det ens går att få en enkelbiljett med tåg för den pengen.

Visst är det billigt, men då kanske de som flugit upp med laget pratat med Mike och fått ta del av grupprabatten.

Men då det var annonserat att det skulle till en resa och det inte kom in tillräckligt med anmälningar så kan jag förstå att man kollar alternativa sätt att komma upp. Att ställa frågan till Mike är alltid fri. Det värsta man kan få till svar är nej. Men man kan ju även få ett ja. Och som sagt så kan priset vara en del av grupprabatten.

Gör som AIK-supportrarna. Då kanske man kunde hänga på någon gång. 😉 🙂

Jocke_L wrote

Gör som AIK-supportrarna. Då kanske man kunde hänga på någon gång. 😉 🙂

Du kanske kunde strippa :lol:

5 månader senare

Två veckor till premiären, när kommer reseschemat ut?

13 dagar senare

Kommer det något reseschema eller kommer det läggas ut resa för resa?
Vore gött att se redan nu vilka resor som prioriteras så man kan planera lite.

Hur kan det skilja 100 spänn(biljetten) mellan Stockholm och Skellefteå, dyrt för så kort resa och billigt för så lång resa...

bjaffan wrote

HV borta fredag 18/10 tycker jag personligen borde vara självskriven. då bör 150 pers minst vara på plats

Fylke wrote
bjaffan wrote

HV borta fredag 18/10 tycker jag personligen borde vara självskriven. då bör 150 pers minst vara på plats

Ja, det blir nog mest troligt storresa med pubstopp.

Örebro 1/10?
13 mil och första gången i berhn arena

bjaffan wrote

Örebro 1/10?
13 mil och första gången i berhn arena

Den måste givetvis kollas närmare på!

Ang Örebro så skulle jag satsa på sista matchen 8 mars. Lördagsmatch och större chans att få iväg ett större antal bussar och göra resan som ett bitd light inför slutspelet som jag hoppas vi kommer att spela.