Finns fortfarande platser kvar till bussen imorgon.

Kom igen nu - hockey ska ses live

3 månader senare

anmälan till resorna i kvarten öppnar imorgon (torsdag) kl 12:00.

Går det att köpa biljetter till HV kvartarna genom WL eller ska man vända sig till HVs biljettförsäljning?
Kommer ta egen bil ner så är bara intresserade av biljetterna inte resan med bussar.

Tror att alla biljetter kommer gå till de som åker buss.

bjaffan wrote

Tror att alla biljetter kommer gå till de som åker buss.

OK

21 dagar senare

Det förefaller mig som något märkligt att somliga i WL's styrelse åker med laget istället för att åka med, och engagera sig i, supporterföreningens resor. Jobbar vi för laget eller jaget här?

Ser inget fel med det alls eftersom resan är inställd och minibussen som det jobbas på har noll anmälda. Det är skillnad att åka storbuss i 200 mil än att knö in sig i en minibuss.

Det är min åsikt, nu ska jag inte åka själv.

Sen att kritisera folk för att inte engagera sig i egna föreningens resor. Där är du ute på tunn is. Vi i styrelsen ställer alltid upp som bussvärdar på resorna. Om man då väljer att flyga en gång i stället för att åka minibuss 200 mil betyder väl inte det att man bara tänker på sig själv?

bjaffan wrote

Ser inget fel med det alls eftersom resan är inställd och minibussen som det jobbas på har noll anmälda. Det är skillnad att åka storbuss i 200 mil än att knö in sig i en minibuss.

Poäng, det medges. Men jag kan ju tycka att det är lite märkligt att några särskilt utvalda får den här möjligheten. Det ser ju lite halvmysko ut att dra iväg på en sån manöver när man sitter i WL's styrelse kan jag tycka.

Jag lastar sen förstås inte WL för hur LHC jobbar med sitt urval, men där har jag också åsikter. Är det, i tider av slitningar mellan Cluben och supportrarna, vettigt att LHC frågar vissa utvalda om de vill följa med? Man kan på goda grunder ifrågasätta vilka kritierier som använts vid urvalet...

Observera att jag inte har något egenintresse i att diskutera frågan. Jag är inte det minsta intresserad av en plats i Clubens plan. Men jag vet att många andra är det. Som dessutom är minst lika engagerade i supporterbiten som de som nu får resa. Det finns de som ställt frågan om möjlighet att resa. Varpå LHC's klubbdirektör har svarat att det inte finns plats eftersom "de tillfrågade" ska åka med...

Sen att kritisera folk för att inte engagera sig i egna föreningens resor. Där är du ute på tunn is. Vi i styrelsen ställer alltid upp som bussvärdar på resorna. Om man då väljer att flyga en gång i stället för att åka minibuss 200 mil betyder väl inte det att man bara tänker på sig själv?

EN gång? Ska jag verkligen ta den passagen på allvar? Tunn is, sa Bull.

Det handlar så klart inte om "att flyga" utan "att flyga med LHC".

Jag anser att sånt här undergräver förtroendet i hela supporterskaran, och det är inte vad vi behöver just nu.

Du verkar har annan information än den som jag sitter på.. Det är skillnad att "fråga om man får följa med och sen betala för det". Än att bli "tillfrågad av cluben".

Vad jag hört har personen i fråga själv frågar om han mot betalning får flyga med laget. Det kan vem som helst göra och jag vet att det är populärt bland vissa sponsorer.

Sen vet jag inte vart du fått din information ifrån.

bjaffan wrote

Sen vet jag inte vart du fått din information ifrån.

Du får nöja dig med att den är från en mycket pålitlig källa. Och det har enligt uppgift gått till så att vissa personer har blivit tillfrågade. Vilket då har gjort att andra som själva ställt frågan till Cluben fått svaret att de får följa med endast om de tillfrågade inte velat ha sina platser.

I den delen kan jag knappast anklaga någon inom WL för att ha agerat fel. Men i ett sånt läge tycker jag det vore klädsamt att representanter för styrelsen i WL avböjer oavsett om man betalar själv eller inte.

Jag tvivlar inte på att styrelsen jobbar hårt med resorna, ta det inte så. Men jag förbehåller mig rätten att ha åsikter. Både om Clubens agerande och hur styrelsemedlemmar i WL tar emot det.

Igen; laget? Eller jaget?

bjaffan wrote

Det är min åsikt, nu ska jag inte åka själv.

vad jag jag ser så vart resan inställd igår, men att de som skulle fråga kontaktade och gjorde klart (eller tillfrågades) redan innan det det har alltså vart ett jäkla hysch hysch om det, och inneburit att några som skulle kunna tänkas åka väljer/kan inte åka pga det. för lite folk eller chaufförer osv.. det ser inte så bra ut i mina ögonen iaf

Jag har inte hört något om att någon blivit tillfrågad. Jag har då inte blivit tillfrågad :wink:

Däremot vet jag att det är svindyrt att resa med laget och inget som majoriteten skulle vilja punga upp.
Vad jag vet har personer som ska flyga med laget legat på Mike och därefter fått öppna plånboken rejält.
Något som alla kan göra. Det är som sagt vanligt att sponsorer kör på det kortet.

Att erbjuda minibuss för 400 pix inkl plåt är bra pris. Att ingen nappar på det är ju tråkigt.

Sen förstår jag att det ser illa ut om nån i styrelsen tar flyget när storbuss blir inställd. Men där får vi skilja på privatperson och på styrelsemedlem. Det är fortfarande ingen bjudresa vi pratar om.

Nu vet inte jag hur mycket "svindyrt" är men när jag flög med laget till Luleå för en 4-5 år sen så pröjsade jag 500kr och det var som hittat. Buffé och biljett inkluderat. Det kallar inte jag svindyrt precis. Andra tider nu?

sailor wrote

Nu vet inte jag hur mycket "svindyrt" är men när jag flög med laget till Luleå för en 4-5 år sen så pröjsade jag 500kr och det var som hittat. Buffé och biljett inkluderat. Det kallar inte jag svindyrt precis. Andra tider nu?

Ja, den här gången iaf. Jag ska inte svära på det men den jag pratade med som ska flyga imorrn sa att det skulle kosta väldigt mycket.

Det här med att flyga med laget har varit en liten het potatis genom åren, framförallt i slutspelstider.

Jag kan ta upp frågan och återkomma med svar asap.

När jag flög var det kvartsfinal mot Luleå o jag fick äran att flyga 2 gånger och jag var inte någon styrelsemedlem utan vanlig supporter. Minns vi fick vänta på en full sponsor som hade yrat bort sig i arenan när laget satt på transferbussen och väntade på denna gosse

sailor wrote

När jag flög var det kvartsfinal mot Luleå o jag fick äran att flyga 2 gånger och jag var inte någon styrelsemedlem utan vanlig supporter. Minns vi fick vänta på en full sponsor som hade yrat bort sig i arenan när laget satt på transferbussen och väntade på denna gosse

Hahaha vilken jävla syn.

Ja, men precis som du sa så spelar det ju absolut ingen roll om sitter i styrelsen eller är en "vanlig supporter".
När man flyger med laget gör man ju det egenskap som privatperson, oavsett om man sitter i WL:s styrelse eller inte.

Sen att priserna uppenbarligen/troligen kan variera får man väl ta.

Ahlberg wrote

Ja, men precis som du sa så spelar det ju absolut ingen roll om sitter i styrelsen eller är en "vanlig supporter".
När man flyger med laget gör man ju det egenskap som privatperson, oavsett om man sitter i WL:s styrelse eller inte.

Jag har inte direkt någon åsikt i sakfrågan om flyget men håller inte med resonemanget om att göra saker som privatperson.

Om rikspolischefen åker dit för rattfylleri när han inte är i tjänst så funkar det inte att han säger att det gjorde jag som privatperson och behåller jobbet. Eller om en styrelsemedlem i en nykterhetsrörelse blir påkommen med att ta en riktig fylla så har han svårt att sitta kvar.

Det jag vill få fram är att har man vissa jobb eller åtar sig att sitta i vissa förtroende uppdrag så kan man inte göra vissa saker oberoende om man gör den i "tjänst" eller som "privatperson".

Angående just denna fråga om flyget med den lilla fakta man får genom att läsa här så är min spontana tanke att "nu har LHC mutat styrelsemedlemmar i WL med att åka med billigt för att förbättra saker efter bojkotten och styrelsemedlemmarna har låtit sig mutas". Jag säger inte att det är så men det var den första spontana tanken.

Det är vad jag vet tre personer som ska åka med laget till Skellefteå och varje person betalar 1750kr.Vet inte om jag tycker det är dyrt med tanke på det är påsk och många andra har kollat upp priser till Skellefteå och hamnat på summor det krävs en nolla till bakom denna summa!

Jag vet också fler personer som varit i kontakt med Mike angående denna resa men ej fått något svar.

1750 spänn för resan Linköping-Skellefteå med flyg är ju rena utförsäljningen. Tveksamt om det ens går att få en enkelbiljett med tåg för den pengen.

Alltså är det tre väldigt priviligerade människor som tydligen har blivit utvalda av LHC för att få åka till Skellefteå för denna billiga peng. När åtminstone en av dessa personer sitter i styrelsen för WL samtidigt som andra supportrar frågat LHC om möjligheten att åka så tycker nog jag det luktar otillbörligt utnyttjande av position.

jonas67 wrote
Ahlberg wrote

Jag har inte direkt någon åsikt i sakfrågan om flyget men håller inte med resonemanget om att göra saker som privatperson.

Om rikspolischefen åker dit för rattfylleri när han inte är i tjänst så funkar det inte att han säger att det gjorde jag som privatperson och behåller jobbet. Eller om en styrelsemedlem i en nykterhetsrörelse blir påkommen med att ta en riktig fylla så har han svårt att sitta kvar.

Det jag vill få fram är att har man vissa jobb eller åtar sig att sitta i vissa förtroende uppdrag så kan man inte göra vissa saker oberoende om man gör den i "tjänst" eller som "privatperson".

Angående just denna fråga om flyget med den lilla fakta man får genom att läsa här så är min spontana tanke att "nu har LHC mutat styrelsemedlemmar i WL med att åka med billigt för att förbättra saker efter bojkotten och styrelsemedlemmarna har låtit sig mutas". Jag säger inte att det är så men det var den första spontana tanken.

Nej jag håller med om att det ser konstigt ut.
Men att det skulle vara en mutresa pga bojkottsschism kan jag dementera direkt.
Det är INTE så att Mike har kommit till oss och frågat om någon vill följa med på resa för 1750.
Det är 1 (vad jag vet) som i egenskap som privatperson har frågat vad det kostar och om möjlighet finns.