bjaffan wroteSer inget fel med det alls eftersom resan är inställd och minibussen som det jobbas på har noll anmälda. Det är skillnad att åka storbuss i 200 mil än att knö in sig i en minibuss.
Poäng, det medges. Men jag kan ju tycka att det är lite märkligt att några särskilt utvalda får den här möjligheten. Det ser ju lite halvmysko ut att dra iväg på en sån manöver när man sitter i WL's styrelse kan jag tycka.
Jag lastar sen förstås inte WL för hur LHC jobbar med sitt urval, men där har jag också åsikter. Är det, i tider av slitningar mellan Cluben och supportrarna, vettigt att LHC frågar vissa utvalda om de vill följa med? Man kan på goda grunder ifrågasätta vilka kritierier som använts vid urvalet...
Observera att jag inte har något egenintresse i att diskutera frågan. Jag är inte det minsta intresserad av en plats i Clubens plan. Men jag vet att många andra är det. Som dessutom är minst lika engagerade i supporterbiten som de som nu får resa. Det finns de som ställt frågan om möjlighet att resa. Varpå LHC's klubbdirektör har svarat att det inte finns plats eftersom "de tillfrågade" ska åka med...
Sen att kritisera folk för att inte engagera sig i egna föreningens resor. Där är du ute på tunn is. Vi i styrelsen ställer alltid upp som bussvärdar på resorna. Om man då väljer att flyga en gång i stället för att åka minibuss 200 mil betyder väl inte det att man bara tänker på sig själv?
EN gång? Ska jag verkligen ta den passagen på allvar? Tunn is, sa Bull.
Det handlar så klart inte om "att flyga" utan "att flyga med LHC".
Jag anser att sånt här undergräver förtroendet i hela supporterskaran, och det är inte vad vi behöver just nu.