Jag får skit för att jag inte promotar vinnarkultur när jag gnäller. Må så vara. Men på vilket sätt blr LHC vinnare genom att leta ursäkter hela tiden? Den här säsongen har det ständigt varit "vi gjorde ändå en bra match", "vi blir hårt straffade för våra misstag" eller "det är små marginaler".
Det är inte vinnarkultur! I det LHC som ska resas i ruinerna av den här skandalsäsongen så vill jag ha en helt annan attityd. Jag vill ha en attityd där en förlust aldrig är acceptabel. Vi prioriterar inte insatser, vi prioriterar segrar. Vi vet om att vi straffas för våra misstag (hockey funkar så) och därför jobbar vi bort misstagen istället för att tycka synd om oss själva när vi gör dom. Vi vet också att de små marginalerna i den här sporten är lika för alla. Den som jobbar hårdast får marginalerna med sig, och därför tjatar vi inte om att "vi får inte med oss något gratis". Vi jobbar hårdare istället. Likaledes så vet vi också bättre än att gnälla om "oflyt", när allt som krävs är bättre skärpa.
I LHC är vi inte offer för omständigheter. Vi skapar oss våra egna förutsättningar med hårt jobb och rätt inställning.