fever wroteFörstår inte alls hur du resonerar Alfie. Tycker LHC har klart starkar spelare för de två första linorna och likvärdiga (minst) för tredje och fjärde.
Söderberg - Davidsson = Söderberg vinner min röst då jag tycker Davidsson tappat ganska mycket nu på sistone
Himelfarb - Krog = Krog vinner. Han var bra förra året men blir ju inte yngre. Vi såg på Hlinka hur snabbt det kan gå
Jämtin - Ledin = Jämtin vinner hands down. Han är en skickligare spelare med ett bredare register
Weinhandel - Rakhshani = Weinhandel alla gånger i veckan. En kille som bevisat att han kan göra 30+ mål i ES
Arlbrant - Nilsson = lika här kan jag känna. Mackan kan säkert lyfta sig igen och då är har han snäppet mer impact än Arla men det är osäkert
Hjalmarson - Fast = Hjalmarsson vinner överlägset. Hjalmarsson har etablerat sig som en producerande spelare i ES. Fast har massor med potential dock.
Målvaktsidan vinner absolut HV medan backsidan är rätt jämn imo. Varken Louma eller Petrasek blir bättre (samma som med Mange och Hävelid).
Söderberg-Davidsson: Oavgjort. Underskatta inte Davidssons ledaregenskaper och rutin, även om han blivit långsammare på rören.
Himelfarb-Krog: Krog vinner klart! Himelfarb kan överraska, visst, men det är lång från säkert att han håller som andracenter.
Jämtin-Ledin: Jämtin tar det.
Weinhandl-Rakshani: Svårt att uttala sig om Rakshani men känns ju som en betydligt större hit än Himelfarb. Weinis vinner ändå.
Arlbrant-Nilsson: Nilsson tar det. Visst är han gammal men tror att anledningen till hans svaga insats förra året mest beror på lagets iserabla insats. I grunden är han en långt mycket bättre hockeyspelare än Arla.
Hjalmarsson-Fast: Oavgjort. Fast har mer potential och spelar snart i NHL, det gör inte Hjalmarsson, som är för svag och får hålla till i elitserien.
Efter att ha gått igenom det spelare för spelare så här kan jag hålla med om att forwardsbesättningen i dagsläget känns ganska jämn. Dock har jag inte hört att HV värvat klart, medan LHC gjort det. Backsidan blev jämn när Grillfors bytte från HV till LHC. Målvaktssidan går solklart till HV, och det är det som kommer göra att HV hamnar högre upp i tabellen.
Sen tror jag inte att HV är ett givet topplag. Bara att LHC är snäppet svagare. Tror Färjestad, Skellefteå och Luleå tar hand om de tre första platserna, därefter är det svårare, men LHC är definitivt inte favorit bland kvarvarande lag. Jag tycker både HV, Växjö och Modo ser starkare ut på pappret (förutsatt att Modo fyller ut med hyfsade backar).