Firsov >>
Vad sägs om att läsa det jag skriver innan du skriver något? Jag upprepar vad jag skrev i det inlägget som du citerade, och jag fetmarkerar det viktigaste:
1986 wroteMan kan diskutera hur långt journalisten drar det där, men Engstrand ska inte ens gå in på det där. Han ska säga att han inte har någon kommentar, att han önskar Norrena lycka till oavsett vad som händer. Han behöver inte känna det inombords [...]
Med andra ord: Engstrand ska inte ens ge några kommentarer som kan vinklas åt det hållet. Engstrand ska antingen lyckönska Norrena i framtiden, säga att "nu fokuserar jag på mitt spel och inte på annat" eller hålla munnen stängd (inga kommentarer).
Om Engstrand inte säger något i frågan så blir det betydligt svårare för AB att skriva den där artikeln. Därför är det, oavsett hur förvrängt det hela är, ett uttalande han gör angående Norrena som är totalt, fullständigt onödigt. I synnerhet efter allt prat om gruppsammanhållning och lagmoral.
På tal om att vakna upp så kan du ju faktiskt se till att läsa vad jag skrev. Frågan är vad som är värst: att till 100% köpa något som står i massmedia (vilket jag inte har gjort), eller att antingen inte vara läskunnig eller helt enkelt strunta i vad som står (vilket uppenbarligen somliga gör.......)
Firsov wroteDelade meningar, det är väl inget konstigt, händer mig dagligen. Engstrand säger (enligt AB) att han inte känt att han fått det stöd och de tips man kan förvänta sig av en ”mentor”. Surprice?? Norrena är ju inte känd för att dela med sig och bjuda på sig själv.Snacka om att göra en höna av en fjäder… Skäms Aftonbladet!!!!!
Menar du att citatet ställer Norrena i bra dager, eller vad är din poäng? Ingen här har väl heller ifrågasatt att det inte är okej att gå ut och snacka om delade meningar då och då eller att de ibland var lite arga på varandra? Jag stör mig i alla fall inte på det.
Vidare spelar det ingen roll om Norrena är känd som det eller inte. Det är ändå ingenting som ska tryckas in i ansiktet på honom via riksmedia. Hur förvrängt det än må vara. Det är självklart att det har varit negativt för Engstand, det fattar väl jag med. Men det betyder inte att Engstrand har frikort till att göra fel i media.
Firsov wroteNu sansar vi oss något tack [...]
Ehm.. Vem är det som håller på med "wake up" och "men hallå" och pekar ut folk och påstår att de inte förstår kvällspressens agenda, trots att du i själva verket inte har en aning om det? Inte så speciellt sansat, om du frågar mig.. Sopa rent framför egen dörr! Och läs vad folk skriver.