Och där var söndagen förstörd.. Så fort jag skrivit klart det här inlägget ska jag lägga mig i fosterställning, gråta och hoppas att det här är en dålig dröm.
En äckligt dålig nyhet i mina ögon. Vi inleder med två osäkra kort på målvaktssidan. Två målvakter som, i mina ögon och baserat på tidigare erfarenheter, inte spelmässigt förtjänar att greppa förstaspaden. Andersson floppar totalt i ett slutspel och Engstrand kan inte göra flera bra matcher i följd. Folk kan snacka om att "man vet aldrig vad som kan hända" - men handen på hjärtat, är det här två målvakter i ett lag som vill hålla sig på högre halvan av tabellen och sedan kämpa för guld? Ser folk verkligen det här som en uppfyld kvot av lagets viktigaste position? Vi kommer ha en av elitseriens absolut sämsta målvaktsuppsättningar kommande säsong. Om inte den sämsta.
Weide snacka om panikvärvningar. Och jag är inne på hans spår. Jag tror att det kommer att bli en sådan. Och vem värvar man då på marknaden som är bättre? Det enda som då sker är att man får en extra lönekostnad att bli av med, för att få en målvakt som antagligen inte är bättre i alla fall. Nej, det är precis som du säger - det är en chansning i den viktigaste positionen i laget. En chansning som jag ser kosta oss mer än vad den kommer att vinna oss.
Förresten: Andersson är 33. Var är alla som snackar om ålder? Är det en värvning som skriker långsiktighet? (Nu skiter jag iof i det, för jag ser förmåga som en viktigare faktor. Förmåga som jag inte tror att han besitter)
Vidare tycker jag också att det är jävligt oprofessionellt att presentera den kommande målvaktsuppsättningen innan man har gett klara besked om vad som händer med Norrena och officiellt tackat honom för det han har gjort för Cluben (för nu råder det ju inga tvivel om att han har spelat klart för oss). Han har spelat här i flertalet säsonger och gett allt för oss. Helt plötsligt är det som att han inte ens fanns. Det känns jävligt fult gjort av den sportsliga ledningen.
Lukkinen wroteFinns inte en spelare som inför en säsong inte är en chansning. Vem kunde tro att "säkra" Hlavac och Hlinka skulle vara kass? Vem kunde tro att Bäckman skulle ta för sig som han gjorde?
Kom igen! Den senaste säsongen var inte Hx2 "nyförvärv". Eller menar du att de gjorde bort sig under sin debutsäsong? Det där är att jämföra äpplen med päron. Eller nej förresten, det är att jämföra äpplen med något helt annat än en frukt. Dessutom är det en jävla skillnad på utespelare och målvakter - det finns 12 forwards, men bara två målvakter. Det funkar att ha två eller tre halvbra forwards, det fungerar inte att bara ha en halvbra målvakt. Nu har vi två halvbra.
Lukkinen wroteKänns som en ovanligt bra målvaktssituation i LHC för en gångs skull där en kille inte är omotiverat självklar som etta, oavsett resultat, jämtemot den andre.
Hur är det positivt? En förstemålvakt ska vara förstemålvakt. Jag tror knappast det gynnar någon att det ska vara femtio/femtio. Lagets viktigaste position, och det ska bli en sorts version av rundpingis? Näe, jag tycker det missgynnar mer än vad det gynnar.
Lukkinen wroteGe killarna en chans!
Vi har ju inte så mycket val, om vi ska vara sådana... Sedan så ska vi inte blanda ihop stöd med förhoppningar och vad man tror! Jag kommer att ge mitt stöd på matcher, heja på killarna och hoppas att de motbevisar mig (vilket jag sagt om Engstrand upprepade gånger). Att jag är (starkt) kritisk till det här handlar inte om att jag inte tänker ge dem en chans. Det har ingenting med saken att göra.
Jag nämnde tidigare att min söndag är förstörd. Jag hoppas bara innerligen att den kommande säsongen inte blir det..