Kanon att Weinhandl är hemma igen, allt som allt känns laget väldigt spännande inför nästa säsong. Speciellt rent talangmässigt.
Funderar lite på det Hemlin pratat om, att "LHC ska bli ett jobbigare lag att spela emot". Då kan man ju fråga sig om det bara handlar om sättet tränaren ser till att laget spelar på, eller om det kommer ner till enskilda spelartyper. För även om vi nu fått in lite fler "fräna" spelare med högre intensitet, så är det ju fortfarande en ganska tydlig "lirar-stämpel" på laget.
Som det ser ut på papperet nu skulle vi ställa upp med en renodlad juniorkedja i fjärde (inget fel i det), där ingen är naturligt fysisk. En andraline skulle kunna innehålla Arlbrandt, Himelfarb och Hjalmarsson. Alla tre väger ganska lätt, och jag tycker att framför allt Arlbrandt och Hjalmarsson kan försvinna bitivs i matcherna (även om jag gillar Hjalmarsson skarpt rent hockeytekniskt). Himelfarb tycks dock gå i alla väder trots sin litenhet.
Salmonsson bidrar med kraft och storlek, och även Jämtin, Söderberg, Figren och Sebbe är ju spelare som passar bra in när det hettar till. På backsidan kändes det ganska tamt innan Rahimi anlände. Förhoppningsvis blir det inga problem där, nu när även "allt-i-allo-Grillfors" förmodligen kommer till också.
Frågan är väl om forwardssidan skulle må bra av lite mer tyngd neråt i formationerna. Nu är det ju inte klart ännu, och vem vet vad som kommer in. Vill verkligen inte låta negativ (och jag tycker verkligen truppen känns spännande som sagt), utan jag sitter mest och "tänker högt".
I målvaktsfrågan så skulle jag inte känna mig nervösare om Engstrand stod än om Norrena startade säsongen. Det är väl ungefär där jag står, och själv föredrar jag att ge målvakterna en chans först, och tar inte för givet att det ska gå åt helvete. Förtroende kan göra väldigt mycket för en målvakt.