Oj oj oj här känner man sig motarbetad 🙂
Tittar man på gnaget i år så hade de knappast en uttalad fjärdeline och min erfarenhet av Roger är att han vill ha linor som kan svälja ungefär lika mycket istid och leverera framåt. Med detta i bakhuvudet kunde 4e likagärna varit 3e osv. Är inte alls lika säker som er att Himelfarb är värvad med löfte som andracenter utan jag tror man gett han löftet att han ska få istid och chans att visa vad han kan.
1986 wrotefever >>
Dessutom: fjärdekedjan ska innehålla biffiga grabbar, som gladeligen tar de minuter de får i matchen för att gå in och trycka upp någon mot sargen. Vi ska inte gå i samma fälla som när vi hade spelare som Surovy och Bedojne (som sagt, tänker inte lära mig att stava hans namn) där. Jag vill se en tydligare rollfördelning i LHC:s laguppställning. I den passar inte Himmelfarb i en fjärdekedja.
Ptja på pappret så är det rätt stor skillnad mellan Beanaise och Sourovy jmf med Fish och Lindhagen så den jämförelsen faller ganska mycket. Jag tycker nog att vi har tydligare rollfördelning och ingångsvärden inför säsongen med de killarna i fjärde.
1986 wrotefever >>
Vidare: varför ska Calle få avlastning i förstakedjan? Han är en alldeles utmärkt förstecenter, och ska så också vara. Sen är jag tveksam till Engqvist, ärligt talat, men han är definitivt inte material som förstecenter när vi redan har en bättre kille där.
Ok vi byter plats på första och andra så är Calle förstacenter. Känner bara att Weinis inte kommer vara rätt kille bredvid Calle då han (Calle alltså) vill hålla väldigt mycket i pucken medan Weinis levererar som bäst när han får pucken i fart och snabbt kan gå på avslut.
Dirdy wroteVarför värva Himmelfarb för att centra en fjärdekedja?, nejnej, ingen Engqvist!
Engqvist är ju hands down klasser bättre än alla våra centrar exklusive Calle. Han har bra ålder, bra händer, bra storlek och var ruskigt stark i slutspelet när DIF gick till final. Skulle vilja påstå att han var deras ledande spelare den säsongen. Hans poängsnitt i AHL skvallrar dessutom om att han utvecklats ytterligare och jag tror han skulle vara grym hos oss.
Stolpskottet wroteHar synnerligen svårt att se att man värvat Himelfarb som center till en fjärdekedja, det enda rimliga är som andracenter med "löften" om en viktig offensiv roll, PP inkluderat. Om ytterligare en spelare för kedja 1 eller 2 anländer så beror det i så fall på att ryktet om Jämtin stämmer.
Varför skulle det innebära att Jämtin ska bort? De spelar ju inte på samma position och är inte alls samma typ av spelare. Är jag den enda som är 110% säker att Jämtin lirar i cluben nästa år?