fever >>
Några har redan varit inne på det, men jag vill betona det ytterligare en gång: Himmelfarb som fjärdecenter? Hell no! Snubben gjorde 60 pinnar den här säsongen, bara i allsvenskan. Jag vet att det skiljer sig seriemässigt, men samtidigt visade han ju att han kan hävda sig mot två av lagen som lirade i elitserien.
Dessutom: fjärdekedjan ska innehålla biffiga grabbar, som gladeligen tar de minuter de får i matchen för att gå in och trycka upp någon mot sargen. Vi ska inte gå i samma fälla som när vi hade spelare som Surovy och Bedojne (som sagt, tänker inte lära mig att stava hans namn) där. Jag vill se en tydligare rollfördelning i LHC:s laguppställning. I den passar inte Himmelfarb i en fjärdekedja.
Vidare: varför ska Calle få avlastning i förstakedjan? Han är en alldeles utmärkt förstecenter, och ska så också vara. Sen är jag tveksam till Engqvist, ärligt talat, men han är definitivt inte material som förstecenter när vi redan har en bättre kille där.
Däremot håller jag med dig om Weinhandl (de som tror att han inte kan bidra kan direkt skriva in sig på närmaste vårdhem för diagnos). Han kan vara skillnaden mellan ett guld och fiasko. För även om truppen ser intressant ut så känns den lite tunn, poängmässigt.