Nu har Toivonen, Andreas Andersson, Jonas Fransson och Tellqvist placerats i LHC till nästa säsong... Och så Engstrand då. Många målvakter blir'e... 8)
På forwardssidan vet vi att Hjalmarsson, Himmelfarb och Salomonsson kommer in. Musse, Honken, Hartigan, Yetman och Hlinka är borta sen tidigare. Jag ser inte att vi gjort något som helst nerköp i en ekvationen förutom möjligen Musses bökande framför mål. Vi vet iofs inte hur Himmelfarb klarar sig i ES, men Hlinka gjorde ju ändå ingen glad sista säsongen. Jag räknar vidare med någon ordentlig stjärna, troligen Weinhandl, samt minst en junior som verkligen får spela. Då ser det riktigt hyggligt ut framåt om ni frågar mig.
På backsidan räknar jag såklart med att Persson försvinner. Åkerman är redan borta och jag var tidigare ganska övertygad om att Erik Andersson gjort sitt. Där är jag inte lika säker längre då jag tror att han kan passa i ett försvarsspel där skridskoåkning är prio 1. Å andra sidan så vill jag ha plats för Hultström och kanske ytterligare en juniorback. Då offrar jag EA utan att tveka. I och med värvningen av Rahimi så räknar jag bort Majesky. Totalt sett ser jag en försvagning av backsidan och håller med Bergsten om att en tvåvägsback behövs.