Om ryktet om Rahimi stämmer är åtminstone jag mer positiv än genomsnittet här inne på bullen. Visst hade jag hellre tagit exempelvis spelare som Tollefsen, Ossi Väänänen eller Frögren. Men sådana spelare har nog ett helt annat löneanspråk än Rahimi. Och den ekonomin finns nog inte i Cluben tyvärr.
Vi får nog anpassa verksamheten efter plånboken. Och då anser jag att Rahimi är ett bra alternativ (utan att jag för den sakens skull vet vad han kostar).
Mitt intryck av Rahimi är att det är en kille som köper sin roll, smäller på bra och står upp för sina lagkamrater utan att för den skull dra på sig allt för mycket utvisningsminuter.
Tuffa spelare med karaktär har tyvärr varit lite av en bristvara i LHC sista tiden, just därför tror jag att vi skulle kunna ha stor nytta av Rahimi. Dessutom är det positivt att vi inte behöver offra en icke EU-plats på en sådan spelartyp. Med Himmelfarb klar tycker jag att man ska hålla den andra platsen öppen om det skulle behöva förstärkas under säsongen, alternativt ska den användas till spets-kvalité.
Om någon motståndare tar sig för stora friheter, vem skall då stå upp och visa att det inte är okej? Bäckman? Arlbrandt? Mange? Spelartyper som Rahimi behövs. Och på den positionen gör det inte mig något om den spelaren är en typisk sarg-ut back. Karaktär, inställning och tuffhet kan många gånger vara en lika viktig ingrediens i ett hockeylag som känsliga handleder.
Värvas Rahimi lär han knappast vara tänkt för 25 min/match.