köttet wroteBK Robbi wroteDet där med vad man presterat poängmässigt i en lägre serie tycker jag är väldigt svårt att dra klara slutsatser från.
Kunde inte sagt det bättre själv. Det är alltför många som verkar ha väldigt svårt att förstå att skillnaden mellan ES och AS är enorm. Ska man öht använda statistik för att fundera över vilka spelare som man vill ha hit så får man också väga in grejerna i ett större sammanhang. Jag såg en diss av Hjalmarsson map att han inte gjort ett enda mål i slutspelet. So what? Vi pratar 5 matcher liksom... Inte mycket till statistiskt urval.
Det var jag som skrev det, är det inte då man ska va som bäst? LHC har varit känt som att vara sämst när det gäller, hur kan då en spelare som hjalmarsson som va poängkung i grundserien gå ner sig totalt? Många räknade med att han skulle göra mål, men när han inte gjorde det så såg man ju hur uddlösa luleå var. Är det verkligen en spelare som LHC behöver och troligen hosta upp en fet summa för också?
Jag menar tittar man på förra säsongen så kan man ju se ett tydligt mönster att det saknades spelare och en ordentlig första kedja som alltid levererade. Förlora puckar vid slutminuterna när man ligger under med ett mål och se allmänt uddlösa ut.
Det är väl bättre att lägga dom pengarna och lite till på en spelare som alltid presterar och som man alltid kan lita på.