Figrens existens i LHC beror väl lite på vilket löneanspråk han har. Jag ser i Figren en individuell duktig teknisk spelare, men som har brister i spelförståelse och taktiskt kunnande. Jag tror han har nått sitt tak som spelare, visst kan han stänka in lite fler poäng någon säsong, men ser inte längre någon större utvecklingspotential hos honom. Hans plus minus statistik är ju heller ingen smickrande läsning.
Himmerlfarb ser jag inte som en blivande 1:a eller 2:e center. Tycker det saknas alldeles för mycket spetskvalitet hos honom, framförallt i passning och avslutningsförmåga.
Inför ett slutspel är jag mycket oroad över att vi endast egentligen har en kedja som producerar. Det känns bland annat som att det har varit vårt fall de senaste slutspelen. Vi har varit alltför beroende av att någon eller några spelare verkligen presterar. Jag tveksam om Söderberg kedjan kommer vara lika framgångsrika i ett slutspel. Både Ahlbrant och Hjalmarsson kan få det mycket tufft när hockeyn blir tuffare och tätare.