Rob! wroteÄh, ge Andersson några matcher. Fortsätter han släppa en del billiga mål så får man slänga in Högberg, killen är en av de mest lovande 94orna i landet och fyller 18 om någon vecka.
Jag vet inte om jag riktigt tycker om "bara gör någon ändring så löser det sig"-mentaliteten, och det här tycker jag är ett exempel på det. Att han har födelsedag om någon vecka är totalt irrelevant, för det första. Att han är lovande (bland de mest lovande i landet) innebär inte att han - per automatik - är mogen uppgiften nu.
Rob! wroteVisst kan det bli poängtapp här och var, men kan Brynäs slänga in en yngling vid namn Jacob Markström som då nyligen fyllt 18 i en kvalserie. Ja, då kan vi fan se till att slänga in Högberg i denna jäkla serielunk.
Jag förstår inte varför folk alltid jämför med unga spelare som är extrema undantag. "Varför spelar inte vi med den här junioren, Brynäs lirade ju med Slifverberg och Järnkrok?", är något jag har sett flera gånger på forumet. På vilket sätt är deras lycka en garanti för att andra unga spelare ska gå in och göra ett (tillräckligt) bra jobb?
Att slänga in en ung kille i hetluften kan lyckas. Det kan också leda till en total katastrof - både för laget och för killen själv. Det krävs nog lite mer eftertanke än så.
En sak kan vi nog i alla fall enas om: det här hade vi inte diskuterat om Hemlin hade tagit målvaktsfrågan på större allvar och inte bestämt sig för att spela rysk roulett.