Lite tidigt att börja prata nästa säsong än så länge kanske. Men Arla känns förstås som en viktig förlängning. Liksom Hjalmarsson.
Men här och nu så ser jag ändå behov av att ersätta Jämtin. LHC saknar inte Andreas Jämtin, men spelartypen. Det saknas muskler och tyngd på forwardssidan. En Brendan Morrow-typ ungefär. Jag köper aldrig att det skulle vara något stort problem. Det går 13 såna på dussinet i AHL, och misslyckas man med att hitta kombinationen stor/stark/en del poäng så beror det inte på något annat än egen oförmåga. Däremot så håller jag med om att vi måste avvakta var lockouten tar vägen.
Zacke är väl förhoppningsvis den som löser centerproblemet. En mer permanent lösning bör stå högst på priolistan efter säsongen.
Till sist så är jag fortfarande inte på något sätt övertygad om att AA klarar av uppgiften som etta. En riktigt bra insats mot Modo följdes ju upp av en avgörande tavla i matchen därpå. Samt att han inte såg det minsta stabil ut mot HV. Där kan det mycket väl behövas en brandkårsutryckning.