Malkin wroteDu tycker att Norrena är bättre. Det får du jättegärna tycka, och det är en åsikt och ingen fakta. Det är verkligen ingen självklarhet längre.
För det första har jag inte sagt att det är fakta (var och en får tycka hur de vill). För det andra så spelar det väl ingen roll om det är ljusår emellan dem eller inte, så länge den enda fortfarande är tillräckligt mycket bättre än den andre. Engstrand har närmat sig Norrena, men det tror jag mer beror på att Norrena har blivit sämre snarare än att Engstrand har blivit bättre..
Malkin wroteMan ska förtjäna att stå. Absolut, strålande att du tar upp just detta, för samma sak bör gälla för Norrena då också va? Förtjänar han att stå kan man fråga sig?
Tack för att du förklarar för mig vad som gäller, som att jag inte visste det sedan tidigare. Det är väl klart som fan att det gäller Norrena med, har jag påstått något annat - vare sig nu eller innan? Och ja, han förtjänar att stå eftersom att han är den bästa målvakten av de två vi har. Det innebär inte att han riskerar att bli petad om han inte presterar, om du nu verkligen tror att jag tycker annorlunda..
Malkin wroteVad är det som säger att Norrena ska vara etta?
Att han är bättre än Engstrand?
Malkin wroteVidare talar du om att "ålder är bara en siffra, och ingen räddning". Då skulle vi kunna använda samma motivering där, att Norrena inte per automatik ska stå bara för att han är äldst.
`
Men allvarligt.. jag tror att du förstod vad jag menade med det där, om du har följt diverse trådar under säsongens gång. Om inte, så drar jag ett vanligt scenario som brukar inträffa så fort det går dåligt. Det kan, egentligen, sammanfattas med ett citat (eller snarare, andemeningen med det): "Ta upp några juniorer eller egna produkter så löser sig allt".
Det är den diskussionen jag syftar på. Som att några yngre spelare per automatik är lösningen på alla problem. Det är det inte, och samma sak gäller i målvaktsfrågan.
Om jag ansåg att Engstrand är bättre än Norrena, så skulle jag också tycka att Engstrand skulle stå. Men jag kan inte köpa att han ska stå nu för att han har mer år kvar att spela än vad Norrena har. Det handlar inte om framtiden, det handlar om nutiden.
Malkin wroteRutin är viktigt, absolut och vanligt att man förespråkar i ett utsatt läge som detta såklart, men det finns en gräns för hur det kan få se ut.
Självklart. Norrena ska inte vara alltför nöjd med sin säsong. Men det innebär ju inte heller att någon annan ska få ett frikort på grund av det. I synnerhet inte när denne redan har fått ett par frikort, och ändå inte lyckats att ta vara på dem.
Malkin wroteStolpskottet, tror jag att det var, tog Lundqvist som exempel. Henke var redan tänkt som etta den säsongen, och Evertsson ville ha två bra målvakter och plockade in Norrena. Det handlade alltså inte om att han tog över spaden från Norrena. Sen kan man ju tillägga att Henke idag förmodligen är världens bästa målvakt. Så det är knappast ett "normalt fall".
Jag skulle säga att det är ett klockrent exempel på att förtjäna sin plats i laget, och beslutet var ju bevisligen helt korrekt. Lundqvist fick chansen, tog chansen, och han gjorde det direkt. Men det har ju inte med ålder att göra, utan med prestationen att göra. Och det är ju det som är relevant. Nämn två till tre tillfällen då Engstrand har gjort två bra matcher i rad sedan han togs upp i A-laget?
Den här förlusten är inte tung pga att vi torskar mot ett av seriens bästa lag på bortais. Den här förlusten är tung pga att vi tappar en ledning, samt att de andra resultaten inte gick vår väg. Och jag tror tyvärr att slutspel nu är helt uteslutet. Nu handlar det om att undvika kval, till varje pris.