1986 wroteDet är väl klart som fasen att man kan säga att Engstrand har fått chanser, men inte tagit dem!
Tycker det är löjligt att Norrena får så otroligt mycket skit hela tiden. Visst, det är naturligtvis inte bra att han släpper in skitpuckar oftare än vad han brukar. Men har Engstrand imponerat när han har fått spela? Knappast, va? Dessutom så är det så att är man tvåa i rangordningen så gäller det att ta chanserna när man får dem. Engstrand har fått sina matcher, men imponerar inte. Man kan inte begära att han ska få fler matcher - för han är inte bättre än Norrena. Inte en chans. Jag ska vara helt ärligt - jag vet inte ens om jag tycker att han är en målvakt som platsar som förstemålis, vare sig här eller i något annat lag.
Den som är bäst ska stå. Norrena är bättre än Engstrand, även om Norrena är på väg ner. Engstrand har fått chanserna att visa att han ska ha förstaspaden, men den har han inte tagit. Malkin pratar om förtroende, och för att vara andramålis så tycker jag att han har fått mer förtroende än vad många i hans roll har fått.
Men förtroende är inte något som man bara ska få - man ska förtjäna det också. Och det har inte Engstrand gjort. Bara för att han är yngre så är han inte bättre. Har sagt det förr och säger det igen - ålder är bara en siffra, och ingen räddning.
Du tycker att Norrena är bättre. Det får du jättegärna tycka, och det är en åsikt och ingen fakta. Det är verkligen ingen självklarhet längre.
Man ska förtjäna att stå. Absolut, strålande att du tar upp just detta, för samma sak bör gälla för Norrena då också va? Förtjänar han att stå kan man fråga sig? Vad är det som säger att Norrena ska vara etta? Vidare talar du om att "ålder är bara en siffra, och ingen räddning". Då skulle vi kunna använda samma motivering där, att Norrena inte per automatik ska stå bara för att han är äldst. Rutin är viktigt, absolut och vanligt att man förespråkar i ett utsatt läge som detta såklart, men det finns en gräns för hur det kan få se ut.
Stolpskottet, tror jag att det var, tog Lundqvist som exempel. Henke var redan tänkt som etta den säsongen, och Evertsson ville ha två bra målvakter och plockade in Norrena. Det handlade alltså inte om att han tog över spaden från Norrena. Sen kan man ju tillägga att Henke idag förmodligen är världens bästa målvakt. Så det är knappast ett "normalt fall".
Det är fantastiskt skönt att vi kan ha olika åsikter här inne på forumet. Bara det är värt en hyllning egentligen.
Matchen slutar i besvikelse. Man spelar rätt okej stundtals, men det räcker inte. Luleå har gjort för vana att vinna täta drabbningar, och jag antar att det avspeglas av var man ligger i tabellen. Det är bara att slicka såren igen då, och komma igen efter uppehållet. Nu är det inte mycket tid att vinka på.
Fruktansvärt tungt och jobbigt. Igen.