Tupelo: På vilket sätt skulle LHC ha bäst förutsättningar i hela ES? Om de nu har det (vilket jag anser att de absolut inte har) så är ju det förutsättningar som till stor del är skapade av den ledningsgrupp som du totalsågar och som du förklarar vara inkompetent.
Den sportsliga ledningen är dock en annan femma. Johan Hemlin får en budget av Mike (som i sin tur fått den godkänd av en styrelse). Johan ska använda dessa pengar för att tillsammans med en tränare bygga laget. En tränare som han f.ö anställt.
Ledningsgruppen är ju inte experter på hockey varför de bör/ska lyssna på sportsliga ledningen. Det har ju varit enormt tydligt att Hemlin och Helber trott stenhårt på Hasse. Varför de (H&H) gjort det kan man dock inte svara på och det är ett lika stort mysterium för mig som för ex. Kustvik...
På lång sikt så är jag säker på att det enda som kan rädda LHC från att inte falla ned från ett tippat topplag till ett bottengäng är en sänkt hallhyra. Diskussionen är ju inte ny men att betala ex. 16 miljoner mer varje år än SAIK funkar inte. För 16 mKr får man extremt bra hockeyspelare. Man kan säga att man aktivt skrivit under detta avtal osv men faktum kvarstår. Vill vi fortsätta vara ett topplag så måste vi kunna konkurrera på samma villkor. Så är inte fallet idag och det tycker jag man ska tänka på. Att vi ska vara betydligt bättre än 11 känner jag dock lika mycket som du och även jag är superfrustrerad över den totala avsaknaden av eget offensivt spel och kreativitet.