Det här var förbanne mig det finaste jag hört sen jag konfirmerades! Vilken härlig start på veckan.. Först Åkerman, och nu Säcken. På samma dag! Det är helt fantastiskt. Hädåmädä, Säcken. Ingen kommer att sakna dig, dina konstanta undanflykter och din bristande verklighetsförankring.
Jag skrev tidigare idag, när det ännu var ett rykte, att magkänslan angående herr Lückner inte är jättebra. Dock helt ogrundat och inte baserat på något annat än just magkänslan. Nu när det är klart, så hoppas jag innerligen att han felbevisar mig - för tro mig när jag säger det, jag vill inget hellre.
Jag vill också ge en uppmaning: situationen är prekär, men vi supportrar måste ge Harald (och därmed även laget) lite tid. Vi kan inte, efter tre matcher, skrika att det här går åt helvete och att det aldrig kommer att funka med honom i båset. Om (hemska tanke) vi missar slutspel eller om (ännu hemskare tanke) vi hamnar i kvalserien, då är det inte Lückners fel. Det ansvaret ligger på Säcken och den sportsliga ledningen. Det måste vi ha i åtanke. Från och med nu är det 100% förtroende som måste gälla, och inte ha orimliga förhoppningar direkt. För egen del så kan jag säga att jag ska stötta Harald till 110%
Jag välkomnar det här beslutet, och jag välkomnar Harald Lückner till Cluben. Jag håller alla tummar jag har för att du ska vara frälsaren. Nu vänder vi det här, tillsammans!
Välkommen, Harald!