Det är en jävligt svår balansgång, det här. Tomma läktare visar tydligt att fansen inte accepterar detta. Samtidigt gynnar det verkligen inte spelarna, och det är ju inte deras fel att ledningen missköter sig eller att Säcken frivilligt inte avgår. Däremot - banderoller, ramsor et cetera som har med Säckens avgång och ledningens brist på agerande att göra anser jag är helt okej i dagsläget, för att inte säga att det är välbefogat. Det finns saker att göra som (förhoppningsvis) sätter press på de här herrarna, samtidigt som vi ger stöd till spelarna.
Jag har, exempelvis, inte några som helst problem med att uttrycka min åsikt på läktaren om att Säcken ska bort, eller att andra gör det (så länge som det inte handlar om direkta personliga påhopp och annat). Men jag ser det inte som mitt huvudsyfte gällande att gå på matchen. Därför är även jag inne på exile82:s linje. Hur missnöjda vi än är med föreningen och dess ansvariga så får vi inte glömma att stötta spelarna. De behöver oss.
EDIT: Det är inte så att jag inte ser några fördelar i en tömd läktare. Men i det här läget så tror jag inte att det gynnar truppen, och då är det fel väg att gå.