Jag vet inte vad jag är mest arg och besviken på.. spelet i sig, bristen på mål, campandet bakom egen blålinje eller att ingenting görs åt saken. Ingenting. Nada. Zip.
Det är för mig helt obegripligt att ett lag som inte producerar tillräckligt med mål kontinuerligt lägger sig på försvar när de väl har gjort mål. Är det inte då som man, istället, ska fortsätta spela för att försöka få in fler? Självklart ska man inte anfalla blint, man måste ju vara medveten om att man inte får släppa in puckar bara för att man går framåt - men det här är ju för fan löjligt. Är man nöjda med två mål, eftersom man (återigen) släpper in motståndarna i matchen? Tror man inte att man kan göra mer än två mål och därför bara lägger av och hoppas på det bästa (trots att det, så många gånger tidigare, har visat sig att det bara går åt helvete då)?
Om det som 92:an säger är sant, att Säcken i andra perioden säger att "2-2 mot Elitseriens klart bästa hemmalag är helt OK" när man tappat ett tvåmålsöverläge, då är det återigen så otroligt skrämmande att klockorna stannar! Det här börjar likna glasburkar och drakar i motvind. Hur i helvete kan han vara så nöjd över allt? Vad finns det att vara nöjd över? Och än mer viktigt: Hur kan en av de ansvariga för en förening med guldambitioner kontinuerligt resonera i dessa banor och ändå inte åka ut med huvudet före?
Jag är väl en av dem som starkast propagerar emot för tidiga kommentarer om kvalseriespel och så vidare. Men jag börjar ärligt talat tappa lite av hoppet. Inte för att det inte finns tid att rädda situationen, för det finns det - men för att ingenting händer. Ingenting görs. Så länge som Säcken sitter säker så kommer det inte bli slutspel. Sådan är känslan. Så länge som Säcken sitter kvar så kommer vi bara göra max två mål per match och bosätta oss bakom egen blå resten av matchen. Så länge som ledningen inte tar det beslutet som Säcken självmant borde ta så kommer det här att fortsätta. Lite civilkurage och självinsikt a' la Perra skulle inte skada den här föreningen. Nej, snarare så är det bristen av det som skadar den.
Det känns så främmande för mig att säga det här, och på något sätt också väldigt tomt. Men jag är för första gången hundraprocentigt oroad över föreningens framtid.
EDIT: Sluta gnäll på Ivan! Han gör sin första match på säsongen för oss, inte så jävla enkelt att då (på bortais mot seriens bästa hemmalag) gå in och dominera, i synnerhet inte när hans lagkamrater gör honom sämre genom att rada upp sig på egen blå. Frustration och ilska finns hos oss supportrar, med all rätta, men vissa individer kanske ska få sina chanser innan man placerar honom i samma fack som exempelvis Åkerman, Persson, Anderson (och Säcken). Löjligt att han får så mycket kritik efter en match.