Jag tycker faktist att cluben just nu befinner sig vid ett vägskäl.
- Fortsätta med den gamla invanda uppställningen, den som egentligen är en produkt från tiden före ES.
- Våga ta steget in i en nyordning och då inse att det krävs Elitseriekompetens för att bli en vinnare på den nivån.
All cred åt trojkan som lyfte oss upp till ES. Mård, Helber och Mäki (i viss mån även Hemlin) har gjort hela skillnaden. Men nu vill vi väl ändå bli ett lag som kan vinna ES...eller? Då krävs nya krafter och vassare verktyg. Det krävs mod att inse när det är dags att lämna plats. Visa det modet innan det är för sent. Förtroendet erhålls uteslutande som ett resultat av vad som presteras nu. Vad som hände igår betyder i det sammanhanget ingentig.
Jag ser för mycket bekvämlighet, rutin och tröghet. Jag saknar, glöd, energi, och kaxighet.
En tränare hit eller dit, en ung eller gammal back, ett bra eller misslyckat PP. I det långa loppet betyder det noll och och intet. Vad som betyder allt däremot är en klubbkultur som lyser av lust och självförtroende. Det skapas uppifrån och påverkar allt och alla.