Jösses va positiva tongångar det blev när vi räddat bonuspoängen, det trodde jag inte! Tredje perioden är ju en fullständig katastrof! Den värsta irritationen lade sig visserligen tack vare Jaros straff (varför skjuter inte alla slagskott?), men ojämnheten är Linköpings signum säsongen 2011/2012. Idag hade vi tur som fick med oss två poäng, men lyckligtvis spelade Engstrand bra i målet samtidigt som Luleå inte hade någon vidare precision i avsluten. Det som är så frustrerande är att vi bevisligen har kapaciteten att stänga matcher tidigt, men vi gör det inte utan faller konstant hem så fort vi når den magiska två-målsgränsen. Man kan snacka hur mycket man vill om att domarna var emot oss och så vidare, men efter Jämtins matchstraff så falerar vårt spel och det är inte okej. I mina ögon så är det fortfarande upp till bevis som gäller för hela laget.
Med det sagt så tycker jag ändå det är flera spelare som gör en bra match rakt igenom. Engstrand såklart, men även Söderberg, Hävelid och Petterström. Den sistnämnde var en gigant i försvaret ikväll. Minus till Hlinka, som även om han räddade bonuspoängen var överkonstruktiv i 65 minuter innan dess, Jämtin för den onödiga armbågen och Åkerman som inte borde släppas in på plan i BP.
På fredag vill jag se en islossning mot Timrå!