Som flera redan har varit inne på: det går inte att bortförklara den tacklingen. Den är vårdslös, den är onödig, den är i för hög fart, Kahnberg ser inte tacklingen - den är direkt farlig. Han ska ha flera matcher för det, det är inget att snacka om. Sen kommer han ju få ett strängare straff för att han har fel tröja på sig, det är ju självskrivet, och tack vare media så kommer han bli betraktad som Satan själv.
Med det sagt: Mats Wennerholm. Ditt jävla avskrap till människa! Någon nämnde att han hade jämfört det med dråpförsök om det skett utanför arenan. Japp.. jag känner dårakt inte så många som klär på sig utrustning och springer in i folk på stan..
Men, det kan man räkna från en sopa som honom. Skulle det vara Ölvestad eller någon annan stockholmare så skulle det genast vara olyckligt och givetvis inte med intentionen att skada.
Men det som gjorde mig så obehagligt förbannad var följande kommentar från rikspuckot:
Wennerholm wroteDet mest förvånade är att Sebastian Karlsson alltid framstått som en trevlig kille de gånger jag träffat honom. Och han har aldrig varit inblandad i något liknande.
Fritt översatt: "nu har vi sett hans sanna sida". Det är tamejfan direkt ynkligt! Att offret själv + P.J Axelsson säger att "Sebastian menade inte att skada, han är inte den typen av kille" och att Frölunda skötte situationen riktigt bra efter match (credd till er för det, ni kan mer än att fuska i sekretariatet), det verkar inte vara av någon större betydelse - Mats Wennerholm har ju avslöjat Sebastian, det är ju det enda som betyder något! Allt för att dels sälja lösnummer och att dels propsa för att hatlaget ska få lida lite extra när domen faller. När Ekman leker skogshuggare snackas det inte om dråpförsök eller civil domstol, och "då brann det ju faktiskt bara till lite". Det är så otroligt, obota ynkligt att det är löjligt!
Jag förväntar mig inte att någon försvarar tacklingen, för det tycker jag inte att man kan göra. Men när man tar en chans att svartmåla en människa för att kunna tjäna lite mer pengar, en människa som är riktigt ledsen för det han har gjort och som blev så mycket värre än vad han hade önskat - och dessutom blivit förlåten av både offret och flera av hans lagkamrater som vet vem han är - det är direkt osmakligt.
Wennerholm, du får mig att må riktigt jävla illa.
Jävlar, vad skönt med vinst! Men, som många har varit inne på - en match är en match. Om vi inte inser att det här jobbet ska göras i alla matcher så betyder den här vinsten ingenting. Nu hoppas jag på full gas och att vi håller i det här.