Lördagsmatch hemma mot Växjö!

Storsamling på Allstars!
"Storsamling på Allstar 29/10
Lördagen den 29/10 är det storsamling volym större på den nya sportbaren Allstar. Det utlovas bra priser på både öl och mat. Matchen som spelas mot Växjö börjar kl 16:00 och Allstar slår upp portarna kl 13:00. Klockan 15:10 går marscherar vi tillsammans mot Cloetta Center för att sjunga fram Cluben till tre friska. Se till att köpa plåt i god tid, detta får man bara inte missa! Sprid ordet till alla med Clubenhjärta så ser vi till att göra hela dagen till en dag att minnas!"

Lakers Lakejers kommer upp med 2 supporterbussar och kommer att ha pubstopp på O´learys i stan innan match.
http://www.lakerslakejer.se/hockeybussen.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ser ut att bli en riktigt härlig läktarmatch på lördag!

SLUT UPP PÅ STÅ!

Kommer tyvärr inte kunna medverka på lördag.

Men se till att föra ett jävla liv. Växjö ska inte få höras, inte heller smartaste puben dom kan boka med tanke på våran samling.

Forza!

Är vi med från början den här gången (och inte inleder period ett med relaxing i omklädningsrummet) så tar vi det här. 4-1 blir det! Gött med ändrad anfallsriktning på test dessutom. Ska bli kul att se LHC anfalla mot ståplats två av tre perioder 🙂

Måste verkligen bli bra spel och seger, om det blir med ett eller fem måls marginal spelar ingen roll!

LHC anfaller som sagt 2 av 3 perioder åt "rätt håll" imorgon!

-Lördagsmatch
-Pubsamling innan
-Motståndarsupportrar på plats
-Rätt spelriktning

Dags att skapa grym stämning i hallen. Vi blev för fan utsjungda av Modo igår!

Väl mött på stå!

Jaja lite upp till bevis för Säcken nu att skapa ett bra anfallspel. Räcker inte bara med att snacka om att det skall förbättras.

Något som LHC varit bra på tidigare säsonger är att ha backar som fyller på i anfallen. Det har inte existerat denna säsong.

Hur i helvete kan man spela så jävla dåligt i förstaperioden i rad? Säcken kan ju uppenbarligen inte motivera spelarna. Tråkig jävla skithockey utan några som helst intentioner! Man borde försöka föra matcherna som hemmalag kan jag tycka. Stå på gasen och köra över skiten. Istället står man som statister på hemmaplan mot en nykomling och nästjumbon. S K R Ä M M A N D E! Säcken dödar mitt hockeyintresse med sin jävla skithockey.

Så här får det bara inte se ut på hemmaplan. Inte en match, och definitivt inte två matcher i rad. Verkar som att LHC är nere i en rejäl svacka och tjeckerna har inte haft någon positiv inverkan på laget i år heller.

alfie wrote

Så här får det bara inte se ut på hemmaplan. Inte en match, och definitivt inte två matcher i rad. Verkar som att LHC är nere i en rejäl svacka och tjeckerna har inte haft någon positiv inverkan på laget i år heller.

och säcken tycker det ser bra ut haha

Tacka fan för att man har svårt att sälja biljetter till hemmamatcherna (även om det verkar okej idag). Det är ju skittråkigt att titta på LHCs hemmamatcher!

Tycker det är jävligt allvarligt nu. Säcken måste väck, för spelarna har ju noll motivation.....

Undrar hur många biljetter fler man säljer om man får in en ny tränare, det måste verkligen löna sig i det här fallet

Fan kan inte ser per 2 alls 🙁 Någon mer som har problem med csports?

Nu tror jag inte att säcken ens är nära på att få sparken, men visst saknar man fyllejanne när spelet ser ut så här. Jag vet att vi satt här och klagade på honom då också men på den tiden kunde LHC i alla fall gå ut och dominera på hemmaplan. Ta tag i taktpinnen direkt och trycka in 2 mål innan motståndarna ens klivit av bussen. Det saknar jag som bara den just nu.

alfie wrote

Nu tror jag inte att säcken ens är nära på att få sparken, men visst saknar man fyllejanne när spelet ser ut så här. Jag vet att vi satt här och klagade på honom då också men på den tiden kunde LHC i alla fall gå ut och dominera på hemmaplan. Ta tag i taktpinnen direkt och trycka in 2 mål innan motståndarna ens klivit av bussen. Det saknar jag som bara den just nu.

När LHC spelar sämre och mindre folk ser misären på isen så tror jag det kommer hända grejer, när ska folk inse att säcken inte är rätt tränare för det här laget?

Ja vi vände och vann efter straffar, men mitt förtroende för Säcken som tränare för LHC är förbrukat. Svårt att vinna matcher på ordinarie tid när man bara gör max två mål framåt. Vi har ett offensivt spelarmaterial och måste spela därefter. Vi förlorar skotten mot Växjö på hemmaplan för fan!

Jag hoppas LHC ledningen diskuterar sambandet mellan Säckens spelfilosofi och sviktande publiksiffror. För det är så dålig underhållning när LHC spelar nuförtiden.

Det ser inte helt lysande ut med spelet nu. Det finns massor att jobba på, främst gällande inställningen! Omgång 17 mot nykomlingarna kanske inte är så sexigt men detta är spelarnas jobb, de måste fan kunna tagga till! Kolla bara på HV. Spelar ingen roll vilken match det är, de kör alltid som de CP:n de är, och så går det bra för dom! Bättre inställning tack!

Om Säcken inte kan se till att motivera spelarna måste han väck, för sådant här blaj i 17 omgångar duger inte. Vi har gjort en handfull bra matcher den här säsongen, samtliga mot seriens på pappret bättre lag. Dags att kunna tagga till mot "skitlagen" också.

Sedan vill jag passa på att ge Växjö en känga också. Visst, de är underdogs och nykomlingar och hela den där ramsan, men de gör ett PP mål i mitten av första (som Norrena måste ta! Fri sikt från blå får man bara inte släppa! Inte ens om skytten heter Heiko Peikinen) och sedan försvarar de sig i resten av matchen! De försökte inte ens anfalla mer, bara dödade tid i anfallszon längs sarghörnen och maskade sig igenom matchen. Kanske effektivt men jävlar vad det drar ner på underhållningsvärdet. Att försvara en 1-0-ledning i 50 minuter och inte ens försöka anfalla mer är inget snyggt.

I vilket fall som helst, allt elände till trots, skönt med åtminstone två pinnar trots att det måste bli tre i en sådan här match. Uppryckning snarast tack!

Första 10 min är bra och PP:et där vi kunnat få in pucken både 3 och 4 gånger men sedan faller allt. Finns verkligen inget samspel mellan backar och forwards. Ingår det i Säckens idé för hur ett anfall ska till att backen måste ta burskydd 10 sek innan anfallet startar. Vilket gör det svårt att komma in anfallszon när man då alltid möter ett samlat försvar. LHC hade mest puck i matchen men innerligt svårt att skapa nåt farligt. Växjös kontringar kändes livsfarliga varje gång. Ni som klaga på Slava kan väl inte vara nöjda med Säcken? Det är ju fan mer ostrukturerat och virrigt nu.
Hlinka åker och gör några snygga finter men verkar inte ha någon större harmoni med nån spelare, inte ens Hlavac då han ideligen lägger passningar där han tror folk är.

+
Inte många, Hävelid gör en okej match.
Olsson för sin fina skridskoåkning
Figren är även han pigg men skulle behöva ta närkamperna bättre

-
Klas "Indianen" Dahlbäck, herregud hur många indianer kan man göra?
Tränarna
De flesta forwards och backar kan verkligen bättre.

Jag glömde en sak och verkar inte gå att editera mitt förra inlägg.

Vad fan var det för fel på ena linjedomaren? 3 gånger lyckades klantarslet hindra LHC-anfall genom att hamna i vägen för pucken.

Lukkinen wrote

Omgång 17 mot nykomlingarna kanske inte är så sexigt men detta är spelarnas jobb, de måste fan kunna tagga till! Kolla bara på HV. Spelar ingen roll vilken match det är, de kör alltid som de CP:n de är, och så går det bra för dom! Bättre inställning tack!

Om Säcken inte kan se till att motivera spelarna måste han väck, för sådant här blaj i 17 omgångar duger inte. Vi har gjort en handfull bra matcher den här säsongen, samtliga mot seriens på pappret bättre lag. Dags att kunna tagga till mot "skitlagen" också.

+1!

Att försvara en 1-0-ledning i 50 minuter och inte ens försöka anfalla mer är inget snyggt.

Dom spelar efter sina resurser. Vilket dom gör helt rätt i! LHC borde däremot inte ha några problem med att luckra upp ett sånt spel. 1 mål på hemmaplan kan man aldrig vara nöjd med och det även om motståndarna har 5 man i egen zon under hela matchen.

Håller med om att poängen är sköna, men vi hade inte kunnat protestera om vi fått Hlavacs mål bortdömt för spark. Det är ju viktiga poäng vi tar, men det känns som att de kommer med nöd och näppe alltför ofta. Det måste produceras fler mål och bättre spel. Annars blir det varken bra tabellplacering eller bra publiksnitt i slutänden.

Till sist så vore det lite trevligt om vi kunde lära oss spela PP någon jävla gång. Men jag får väl önska mig ett PP-spel av tomten, för Cluben verkar ju inte klara av att leverera i alla fall.