Med lite distans till det så känns det som att LHC gör precis den säsong som många förväntade sig att man skulle göra på förhand. En mittenplacering i tabellen och sen en tuff kvartsfinalserie som både kunde vinnas och förloras. Det är ju tråkigt att vi inte överträffar förväntningarna, speciellt när det såg så bra ut bara tiotalet matcher innan grundseriens slut och också tre matcher in på slutspelet, men på det stora hela tror inte heller jag att det beror på dålig inställning, sämst när det gäller och andra klyschor utan en skillnad i kvalitet. Detta sett över hela säsongen, första perioden idag är för dålig på alla sätt.
Till nästa säsong ska och kommer det att ske förändringar, men att byta ut tiotalet spelare tror jag inte riktigt på. Nån spelare med giltigt kontrakt (egentligen bara Tolsa som skulle kunna vara aktuell tror jag) kan bli uppsagd men annars tycker jag man ska jobba med det lag man har och göra en rejäl utvärdering av tjeckernas för- respektive nackdelar och ställa det mot lönen Niklas Persson skulle kosta om det finns chans att få hem honom.
Att J20-spelare skulle lösa allt kan man ju hoppas, men inte heller de verkar ju vara bäst när det gäller med tanke på de två förlusterna på hemmaplan och sortin i åttondelen mot Modo...