Nu är det tid för förändring.
Hlinka och Janne har skyhög lön för att i matcherna vara skillnaden! Man har inte varit det en enda säsong sedan man kom till Linköping så jag anser det självklart man inte förlänger med dessa spelare.
Använd båda spelarnas lön för att få hit Pajen om så måste, han är prototypen för slutspelskrigare och ska erbjudas ett långtidskontrakt på Tjeckernas bekostnad.
Målvakter:
Norrena ska kommande säsong få mindre istid och det är dax att Engstrand får en större plats i laget.
Kanske inte utalad förstamålvakt men helt klart en större plats i laget.
Backarna:
Pihl ,Melichar och Ekbom bort. Även frågetecken för Robin Persson som jag tycker inte hängt med riktigt.
Det som saknas i min värld är en "Tollefsen-typ" på backen, gärna två.
Hur ont har det egentligen gjort att möta LHC´s backar på blålinjen den här säsongen?
Pihl är en favorit men tyvärr.. Håller inte på den här nivån längre.
Melichar kostar antagligen duktigt med pengar, för dom bör man kunna få en etablerad bra defensiv back som inte har handleder av betong och som kan hålla sin gubbe. Dahlbeck gör sitt första slutspel, inte lätt, speciellt inte när man får lira med Pihl.
Forwards:
Ulmer, Molinder,Tjeckerna. Lindhagen gör sitt första slutspel och inte lätt att vara konstruktiv center när tränaren envsias att lira med mer etablerare spelare hela tiden. Zacke lämnar väl, synd dock tycker jag han körde bra bra(förutom ikväll då kanske..
In med spelare med karaktär! Spelare med vinnarskallar! Gärnas som vågar sig in i traffiiken framför mål OCH har kreativa egenskaper(Pajen tex, Jimmie Ericsson osv).
Förövrigt var den första perioden nått av det lamaste och pinsammaste jag sett på väääldigt länge!