Alldeles för ofta ser man hur någon går in i en sargduell och NÄSTAN vinner pucken, man orkar inte göra det där lilla sista som krävs för att faktiskt VINNA en 50/50-duell. Om man kollar på hur LHC spelade i början av säsongen var man mycket mer konsekvent och energisk. Jag hoppas att det vi ser är en sista lunk innan de viktiga matcherna som börjar nästa vecka och att vi då återigen får se ett lag som alltid ger 100% i varje situation. Då är LHC ett mycket svårslaget lag. Visst vore det viktigt att ta fjärdeplatsen men den är bara av akademisk betydelse om man inte samtidigt höjer energin rejält i slutspelet. I ett slutspel måste alla lag kunna slås ändå.
Två andra problem som jag ser just nu:
Man tar alldeles för ofta snabba avslut på mål när man kommit in i zon utan att nån är framme på returer vilket innebär att man i stället tappar pucken och spelet. Man måste kunna komma djupare och snabbt få med backarna i anfallet, undvika sarghörnen. Det räcker med 1-2 bra passningar så har man ofta en riktig målchans.
När man vinner puck i egen zon går det ofta alldeles för sakta att ställa om. Omställningar är extremt viktigt i dagens hockey.
Men det finns också ganska mycket bra, t ex defensiven, och jag tror på allvar att den här säsongen kan sluta bättre än förra...