Nu går vi lite Off Topic för denna säsongs Silly Season, men är det inte glasklart ang våra Ryssar så hoppas jag detta gör det lite klarare med tanke på vad som sades om dessa herrar på Supportermötet igår (som förövrigt var lite dåligt reklamerat att det ens var, och därmed väldigt lite folk vilket var synd då bara WL:s inbitna per automatik då sköter alla supportars talan).
MEN... Jag försöker sammanfatta: (Om nån annan var där och jag fått något om bakfoten, fyll gärna på!) 🙂
Tony Mårtensson, har sin flickvän pluggandes i Stockholm där han är ifrån samtidigt som han inte ännu har några barn eller några direkta planer på annat än att spela ishockey på högsta möjliga nivå. Han har som Helber utryckt sig ingenting som knyter honom till Linköping som stad då han inte spelar här för tillfället, och Tony VILL INTE spela i LHC, utan kan tänka sig gå till NHL med tanke på att han ligger med i toppen av samtliga ligor (mål, assist, +/-) i KHL där han går som tåget och är fortsatt eftertraktad.
I LHC skulle Tony tjäna ca 3 miljoner/säsong, i Ryssland tjänar han 10+ miljoner/säsong - bara det säger väl det mesta dessutom...
Vi kan nog samtliga skriva av Tony direkt, då han i ärlighetens namn är och tidigare också har varit för bra för Elitserien när han var vår förstacenter.
Mattias Weinhandl, är likt Tony väldigt framgångsrik i Ryssland och därmed eftertraktad! DÄREMOT, och detta var nyheter för mig, så letar Mattias hus i Linköpingstrakten för att stadga sig med tanke på öppnandet av restaurant samt familj i närområdet. Dessutom har Mattias haft smärre skadebekymmer under sina senare år vilket gör att det inte lät alls lika otroligt att kanske få se #80's återkomst i LHC. Spännande, dock var det inga intentioner att något var klart eller på gång... Mattias kan vad mig personligen befarar stanna i Ryssland ännu ett år, och därmed åldras ytterligare. Men än sålänge vore det väl dumt att påstå annat än att Vinhandlarn skulle vara allt annat än varmt välkommen till LHC, iaf i mina ögon!
Var ett intressant möte förövrigt! Hoppas på flera oavsett hur läget i tabellen ser ut!